Jump to content

Var ska jag göra av fru Norlins te-termos?


Norlin
 Share

Recommended Posts

Kan ni hjälpa mig kära vänner? 

Vår lilla utflyktsbil saknar ett bra ställe för frun att stoppa sin te-termos, vattnen flaskan & kaffe(mugg)termosen har hittat sina givna platser men te-termosen får åka i dörrfickan på bakdörren, inte optimalt att nå under färd.

Jag söker någon form av hållare som jag kan limma/skruva/hänga som är stabil nog för en termos som är ca 7cm i diameter och 25 cm hög, i en sånhär klassisk design.

Termos 

Har än så länge bara sett universalhållare som klarar (på sin höjd) muggar och inte sånahär avlånga föremål.

Vad har forumet för tips?

Link to comment
Share on other sites

3D printing och Biltema...

2 superbra förslag som ledde mig hjärnan till nätficka!

För en sådan fanns på Biltema prylen och det fins lite olika varianter men om ingen passar kan man 3D printa en ny ram.

En idé att ta med fru Norlin.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, stensth said:

Om du lagar en design, så kan jag 3d printa en hållare? Dock kan inte dimensionerna vara större än 15x15x15 cm.

Och missa chansen att behöva köpa en egen 3D printer? 😁

Skämt åsido, tackar för erbjudandet. Nu är jag ingen fena på att rita men faller sig det så kommer jag gladeligen ta kontakt med dig @stensth 👍

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, CampForCer said:

Molle-panel på insidan dörren/rutan - sedan fixa något band med hållare eller kardborre  :-D 

Idén är inte dum, tillsammans med @Lars 9k tips om Biltema

 

17 hours ago, Lars 9k said:

Vi har satt en sån här på ena sätet.

https://www.biltema.se/bil---mc/bilinterior/ordning-och-forvaring/ryggstodsficka-2000037679
 

Finns ju i lite olika modeller från olika tillverkare.

Ju fräckare de är och med mer mollefästen ju dyrare blir de.

Skapar synapser i Norlins hjärnan som normalt arbetar enligt principen att konstruktion är 90% stöld och 10% försök till förbättring med hjälp av egna idéer.

  • Thumb up 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...