Jump to content

Jakubs Pajero IV


Jakub Bluj
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Jonas Kontio said:

Vad händer i Rättvik?.

tänkte åka dit i helgen som var, men såg till min besvikelse att ccw avslutades i torsdags. 
Riktigt najsig pajero har du då! 😊

Tjejen ska på konsert med en kompis och jag ska chilla på kampingen vid Siljan 😃Tack! 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 8/8/2023 at 4:39 PM, Jakub Bluj said:

Då var hjulinställning klar och nya däcken på 😍

180BA3A3-35C3-4E46-8FA9-DB6D40550A78.jpeg

9A64955C-06D5-41F3-9687-7D81230E5A6E.jpeg

 

 

Fick du göra några modifikationer/skära nåt för att få däcken att gå fritt? Jag märker att mina däck skrapar ibland i när det samlas lite grus bakom innerskärmarna. Så ganska tight är det med orginaldäcken. O det här ser ju ut som om det är tightare.

Var dina orginaldäck också 265/60R18?

Edited by Christoffer Abben
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Christoffer Abben said:

 

 

Fick du göra några modifikationer/skära nåt för att få däcken att gå fritt? Jag märker att mina däck skrapar ibland i när det samlas lite grus bakom innerskärmarna. Så ganska tight är det med orginaldäcken. O det här ser ju ut som om det är tightare.

Var dina orginaldäck också 265/60R18?

Tar lite i främre innerskärmen vid sväng. Har tagit bort nedre delen av dessa men det tar i ändå i den där metallramen som finns bakom. Kommer dock kapa bort de utstickande delarna av kofångaren framför framdäcken. Tycker det kommer bli snyggare och kommer inte ta i alls. 
 

Jag hade den storleken original 😊

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Christoffer Abben said:

Hur gjorde du med Raporfärgen. Tvättade du bara rent och sprayade direkt på? Hur tycker du att det verkar hålla? Går det att köra högtryckstvätt på färgen utan att det lossnar?

Mattade ner med sandpapper, fettade av och direkt på med raptor. Funkar väldigt bra med högtryckstvätt 😊 Kommer lacka resten av de fula bling bling kromdetaljerna också 😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Jakub Bluj said:

Mattade ner med sandpapper, fettade av och direkt på med raptor. Funkar väldigt bra med högtryckstvätt 😊 Kommer lacka resten av de fula bling bling kromdetaljerna också 😊

Skynda dig så jag får se hur det ser ut. Är sjukt sugen på att göra det samma. Vart köpte du sprayfärgen?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Christoffer Abben said:

Skynda dig så jag får se hur det ser ut. Är sjukt sugen på att göra det samma. Vart köpte du sprayfärgen?

Här: https://www.tipro.se/sv/artiklar/lackering/ytbehandling/skyddsfarg-raptor/index.html?gclid=Cj0KCQjw9MCnBhCYARIsAB1WQVUpavaXeIDe5vs9xSOaA3CpiekRGLIIsGiLTOngI0aS3huLHJhww6oaAh1DEALw_wcB

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Lite av senaste jag gjort på bilen 😊

Bytte ut orginaldimljusen mot Baja Designs Squadron, den väglagliga varianten. Tycker det ser snyggt ut i den gula färgen. De lyser också otroligt bra. Sen så vart det två Squadrons till i grillen. Dessa är dock starkare (42W styck) och kommer användas främst när jag kör i skogen. Baja Designs levererar otrolig kvalité både i utförande och ljusmässigt. Dock, om det inte var rejäl rea på dessa skulle jag nog inte köpt dem med tanke på priset 😅

90570C4C-D461-457A-9FAC-FFAA04B09804.jpeg

8EEAC8B0-D414-497C-B32F-07C492C33A89.jpeg

C02F75F3-576D-4A3B-876C-6527202884D9.jpeg

ADBF487F-2062-48CB-8315-B9158E41F520.jpeg

121A52B1-2EDB-4632-8097-6650EB122984.jpeg

CC196A8E-7DB9-438A-8A1C-B1AC7D6A4166.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Norlin said:

Det där med gula dimljus, har tyvärr inte fått prova det själv så jag är nyfiken på om det blir bättre i dimma & snö?

I snö ser man en stor skillnad mot vita ljus. Ljuset reflekteras inte lika lika mycket i snöflingorna vilket förbättrar sikten 😊

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...