Jump to content

Skånskt Julbord 2023


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Hej alla!

Vi samlas på Mölleröd klockan 15 på lördag.

IMG_0148.thumb.jpeg.f2956f6ad2d6fd24ff673968cefc5860.jpeg
 

Sen väljer vi antingen att stanna där eller så kör vi vidare till den andra platsen.

Konfirmera gärna alla att ni kommer och ifall ni inte kan vara på plats vid 15.

Glöm inte en säck ved.

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Vädret ser tyvärr inte så mysigt ut.

Snön är borta och det blir blåsigt från väster, 13m/s i byarna.

IMG_0150.jpeg.d9fd437444ab837d973116da797ad4d2.jpeg

 

Förhoppningsvis får vi tillräckligt lä av skogen så vi kan spänna upp presenningen mellan två bilar med markiser.

Har du markisen på din bil @Lennart Jansson, den borde matcha vår höjd bäst tänker jag.

Link to comment
Share on other sites

Den där väderleksrapporten såg inge kulig ut, vi får hoppas dom som vanligt har fel (åt rätt håll).

Hela familjen Norlin är tänkta att närvara, ska räkna lite på körtiden mm för att se om vi kan landa i tid, återkommer.

Som vi tolkar det kommer Ian inte vara ensam hund, stämmer det?

Edited by Norlin
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

On 11/8/2023 at 9:43 PM, Vikingstål said:

Eb jobbig notis på kost, jag har Gluten allergi, som förtydligan betyder det att jag inte kan äta vete, korn eller råg. Harvegryn och vetestärkelse går dock bra för min del.

Är ni osäker på nått så skicka ett PM till mig 😁

Det innefattar bröd som är på min lott, tar du med eget bröd som funkar för dig? Enklast? 😅

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
42 minuter sedan, Lennart Jansson said:

Har ny markis, 270 graders, så jag vet inte om det bli så bra, men vi får hitta på någon lösning. 

Vi kommer inte att kunna övernatta, Lova är alldeles för dålig för att sova borta. 🤩

Ajdå x 2, trist men väntat angående Love gissar jag.

Vi behöver rigga mot en markis till, det kan gå att få till ngt även mot er tänker jag.

@Malin Nygren kommer ni att ha markis på Rocky?

annars är det vad ni har på er bil @Vikingstål, vilken det nu blir, sitter det markis på?

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Lars 9k said:

Ajdå x 2, trist men väntat angående Love gissar jag.

Vi behöver rigga mot en markis till, det kan gå att få till ngt även mot er tänker jag.

@Malin Nygren kommer ni att ha markis på Rocky?

annars är det vad ni har på er bil @Vikingstål, vilken det nu blir, sitter det markis på?

Vi hade inte räknat med att Lova skulle vara med så länge, men henne årstid är vinter, så hon får hänga med så länge hon kan.

Hon följer med till Mölleröd tillsammans med Bella. 

Vi hade förberett för övernattning, men vi får ta det nästa gång. 

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Vi åker samma dag och har planerat stop på Gårdsbutik Thuresson enligt traditionen, äta och rasta längst vägen och sen har vi hitta boendet som ligger en timma innan platsen för julbordet och det har tid då tidigast vi kan komma in där, sen blir det raka vägen (?) till julbordet.

Så om vi (jag) inte kör vilse och vi ( @Iudit Norlin) kommer iväg som planerat och att vi (Ian) inte behöver oplanerade rast & matpauser så är det 15:00 som är planerat som ankomst.

  • Like 1
  • Thumb up 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Kort meddelande,

Norlins kommer inte pga sjukdom.

Vi kan inte skylla på Ian även om det var han som igårkväll behövde kräkas så är han pigg och hungrig och behöver nog bara lite koll på kosten.

Själv vaknade jag med magknip och allmänt slö, men jag skulle ju jobba hemifrån idag så jag stämplade in efter att svarat på en fråga här på forumet. Men jätte pigg det är jag inte.

Avgörandet kom när @Iudit Norlin kom ner för trappan och jag behövde inte fråga hur hon mådde, flunsan stod skrivet över hela henna.

Så för att inte riska något eller någon så avbokades boendet.

Så nu sitter vi här, 3 sjuklingar med brunkål, skinka och rödbetssallad för ett helt julbord, och bara frun i huset äter brunkål.

Önskar er ett trevligt julbord och med förhoppning om snart återseende.

Edited by Norlin
  • Sad 5
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
5 timmar sedan, Norlin said:

Kort meddelande,

Norlins kommer inte pga sjukdom.

Vi kan inte skylla på Ian även om det var han som igårkväll behövde kräkas så är han pigg och hungrig och behöver nog bara lite koll på kosten.

Själv vaknade jag med magknip och allmänt slö, men jag skulle ju jobba hemifrån idag så jag stämplade in efter att svarat på en fråga här på forumet. Men jätte pigg det är jag inte.

Avgörandet kom när @Iudit Norlin kom ner för trappan och jag behövde inte fråga hur hon mådde, flunsan stod skrivet över hela henna.

Så för att inte riska något eller någon så avbokades boendet.

Så nu sitter vi här, 3 sjuklingar med brunkål, skinka och rödbetssallad för ett helt julbord, och bara frun i huset äter brunkål.

Önskar er ett trevligt julbord och med förhoppning om snart återseende.

Då får vi väl flytta det Skånska Julbordet till Frändefors…..

Nej kanske inte, men det var ju supertrist!

Krya på er!

 

Är det ngn som kan ta på sig någon av @Norlin rätter så får jag och @Hanna fixa resten?

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
1 timma sedan, Vikingstål said:

Trist @Norlin

Hur mycket vatten kommer behövas? 20L eller mer? Vad ska det används till?

Vilken tid blir det avslut på söndag, eller är det fritt bortfall på morgonen?

Det brukar bli gemensam frukost, gröt och annat innan det bär hemåt.

Vill ni stanna längre i Skåne är det bara till att hänga med söderut.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...