Jump to content

Henriks LR 110 dcpu


Spoon
 Share

Recommended Posts

En liten kjapp presentasjon av bilen min. Det er en 2006 modell Defender 110 dcpu (double cab pick up). Kjøpte den mer eller mindre usett i Oslo i 2009, Haakon tok en rask kikk på den for meg, Han sa at det var den første bilen han hadde sett på som var mer møkkete innvendig enn utenpå, men med litt vask og såpevann så ble den bra. Nå lever den et beskyttet liv i garasjen sin som bil nr 3 i Trysil. Den har ikke gått mer enn 89000 km på 10 år. Kjører den minst mulig om vinteren nå, ja saltet har kommet til Trysil også :-( 

Modifiseringer: hevete demperfester og 5" lengre dempere bak, HD fjærer foran. Fjernet EGR. Fjernet midtpotte. Montert winch og fanger. Pluss sikkert masse annet småtteri jeg ikke kommer på i farten.

Fikk sprekk i topplokket i fjor, så det er nytt. Dyrt, men alle hobbyer koster.

Tidligere har jeg hatt -87 mod Land Rover OneTen, og en -80 mod 88" serie III.

Fikk Land Rover interessen da vi bodde i Botswana først på 80-tallet, var stort for en 14-15 åring å få kjøre LR mil etter mil på bushveier i Kalahari og Okavango.

IMG_5606.JPGIMG_5612-kopi.jpgIMG_5608.JPGIMG_5610.JPGIMG_5613.JPGIMG_5615.JPGIMG_5617.JPG

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Stilig bil-

 

Ja nu har jag hunnit i kapp en del med mina andra bilar, Så det står inte på innan jag skruvar dit toppen på min Landrover Discovery Trophy årsmodel 1998, 

Ja de finns ju visserligen bara som årsmodell 98 och såldes som en jubileums utgåva i Tyskland.

En 3 dörras som är färdig byggd från fabriken med höjning och snorkel samt takräcke om  jag fått rätt information från Nätet

Väldigt lite elektronik som kan bråka, 300 TDI  med sug dieseln så driften inte skall påverkas av vatten, skall bli kul att få ut den ur garaget den gömts i :

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
13 timmar sedan, Spoon sade:

Takk for det Lars 9k.

Fant et bilde av 88" min, angrer vel litt på det salget.

image.jpeg

Trevlig bil smidigare i skogen gissar jag.

Men det  är väl lite mer plats i den nya på långturerna?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er noen bilder av bilen i bruk.image.jpeg

 

Ute og øvelseskjører med yngste datteren

image.jpeg

 

Wolfroad, Rena

image.jpeg

 

 

Powder alarm på et "hemmelig" sted i Trysil 8-) 

image.jpegimage.jpeg

 

Sennsjøen, Elvdalen, Trysil

image.jpeg

Edited by Spoon
Lettere å se hva man gjør med stor skjerm og tastatur.
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Premium Member
19 minuter sedan, Spoon sade:

Monterte en Ifor Williams topp jeg hadde stående, litt usikker om jeg beholder den. Synes bilen er finere uten topp. Er maks to stykker på tur, så har mer enn nok plass. 

 

Tycker dessa bilar är tuffast ”rena” eller med canvaskapell.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nå begynner Defenderen og jeg å komme ut av vinterdvalen. Da var det på tide å ta tak hjullager nr to, da fant jeg også ut at swivel pin lager (aner ikke hva det heter på norsk) måtte skiftes. I samme øvelse ble det også nye bremseklosser. Godt å få gitt bilen litt TLC med nye pakninger og lager. Neste nå er å få godkjent bilen med baksete og få på hvite skilt. Ikke så spennende bilder, men greit å få dokumentert litt. 

523F969C-8D00-4E1B-8942-C63E9936195C.jpeg

7EF228C9-9F96-404F-BE42-4A4EAC837677.jpeg

61A84876-A4F7-4770-ABE3-6A0F109DEF73.jpeg

23DA3D11-02DC-48B8-94E1-CB753CF91758.jpeg

 

Dette skjer etter offroad i snø, det pakker seg med snø som fryser til is når bilen parkeres for natten. Når man skal kjøre dagen etter så presser isen istykker ringen og pakningen.

AD022130-40F9-4A76-BD83-66D1695E2CD2.jpeg

F50FB370-3888-4EC1-A8A5-33BB2ED17D51.jpeg

Edited by Spoon
lagt til litt bildetekst
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Vikingen skrev:

bakseter? skarru ha med hele familyn på rena ? :D

Nja, det er vel mer å sikre seg i tilfelle noen "lure" politikere finner på å endre varebilregler med tilbakvirkende kraft.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå er baksete med belter på plass, og varebilvegg tatt ut. Skal sette inn midtsete foran i tillegg, slik at jeg er sikker på å få godkjent bilen med 6 seter. Har time for omregistrering den 2. mai. 

454872FA-9E82-4095-A2AD-1467798B3163.jpeg

4D4BE53B-7B8B-4DF1-AF50-3475A58AA81C.jpeg

E3F7A396-D775-4F96-8D0F-281819EF101F.jpeg

0F742467-53C0-47D1-808B-8201F890AEB2.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har fått hvite skilt på bilen, i den forbindelse ble winchfangeren tatt av ettersom vi skulle på «hjemmebesøk» hos Statens Vegvesen. Passet bra å få slipt og lakket opp fangeren. Ble tau i stedet for wire på winchen, blir noen kilo lettere i fronten. Neste er å få montert «Slickshift» noe som gjør at det blir litt mindre vandring på girspak, nesten litt sportsbilaktig, eller kanskje ikke. En Defender er vel så langt unna sportsbil du kan komme :-D

Slik ble bilen med nylakkerte fanger:

 

ABDEEBD9-8AB6-471C-B714-68D193247FEA.jpeg

A9C2E3E7-8ECF-4F7A-B99D-C4184A616422.jpeg

5FBAC9A8-333C-4866-A23E-1D79E1DB5337.jpeg

9D14B75E-13F1-4F81-BB1E-72D244E1B81A.jpeg

26D679FC-AB49-4F57-A165-654978C6EEAF.jpeg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...