Jump to content

Filminspelning 23/10 (Värmland)


Recommended Posts

6 minutter siden, Wiberg skrev:

Perfekt! 

Har du sambandsradio av något slag i bilen?

Vi brukar ligga på kanal 12 på CB radio och 143.125 mhz på VHF.

Nej tyvärr. Men tror jag ska konsultera farsan innan det blir nåt inköp av något slag. (Han har jobbat med installation bland annat av kommunikations utrustning i fält för FN)

Frågas kom: Överlever jag utan? ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Absolut!

Men med tanke på vilka utrustningsnördar du ska på tur med så har vi självklart en extra VHF att låna ut ;) .

Man upptäcker fort fördelarna med radio i bilen - alla får besked simultant. Vi rör oss i områden som lämnar en del att önska vad gäller mobiltäckning så då är radion oumbärlig om man måste meddela gruppen något.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, Wiberg skrev:

Absolut!

Men med tanke på vilka utrustningsnördar du ska på tur med så har vi självklart en extra VHF att låna ut ;) .

Man upptäcker fort fördelarna med radio i bilen - alla får besked simultant. Vi rör oss i områden som lämnar en del att önska vad gäller mobiltäckning så då är radion oumbärlig om man måste meddela gruppen något.

Justé :)

Jag hade det i en av mina patrolar en gång i tiden. Men den följde med bilen.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Vi ska ca 40-45min nord om Torsby, helt i närheten av Röjdåfors. Antar att vi möts vid McDonalds, Alnabru - E6 riktning norr ut. Sen kör vi via Charlottenberg där vi handlar lite innan vi kör mot camp. Stämmer det med dina planer ca mr Eriksson?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
4 timmar sedan, Wiberg sade:

Vi ska ca 40-45min nord om Torsby, helt i närheten av Röjdåfors. Antar att vi möts vid McDonalds, Alnabru - E6 riktning norr ut. Sen kör vi via Charlottenberg där vi handlar lite innan vi kör mot camp. Stämmer det med dina planer ca mr Eriksson?

Så blir det ?

Slutar på jobb kl 14 på lördag, troligen tar det ett par minuter för jag kommer mig ut genom dörren. Så skall jag hämma upp lite barn, och rulla mot Alnabru. Jag tror det skall hålla hårt att vara där kl 15. Jag vill tippa att avmarsch blir närmare 15:30.

Men jag tror att vi kör en helt annan väg den här gången, för att spara lite tid. 
E6 mot Klöfta, Kongsvinger, Svullrya och in mot Röjdåfors.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
1 time siden, Wiberg skrev:

Gött Thorstein! 

Taktält? Jag trodde du tillhörde Lavvomaffian numera ;) .

Den lavvoen må prøve monteres før jeg drar på tur tror jeg, aldri satt opp en lavvo ? 

Men blir det handling av mat til kvelden da på veien eller ordnes det før avreise? @Andreas.E

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

@thorstein Du kan tryggt lämna merparten av recovery kittet hemma. Jag har med vinch, hilift och ett par stroppar. Snackade med guiden alldeles nyss och det blir inte lika tuff terräng som på fullvuxen.

Så lite ny information - jag reser tidigare mot camp. Siktar på att kunna vara på Alnabru redan klockan 12 om någon vill joina. Ge lyd här i tråden i så fall - hör jag inget så kör jag raka vägen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...