Jump to content

24 Hour Meals - matlagning utan eld


Wiberg
 Share

Recommended Posts

  • Moderators

Vi provade dessa under helgens utflykt:

https://www.happyyachting.com/sok/?q=meal

Jag är i utgångspunkt skeptisk till allt som inte lagas själv men detta var imponerande gott och inte minst praktiskt om det inte är läge att rodda fram hela köket.

Med endast lite vatten så startar man en reaktion som värmer upp maten - bra att ha nu när det är eldförbud i hela Skandinavien, eller när man bara vägrar att gå ur bilen eller tältet.

Jag testade Tuna Chilli Pasta och den var med beröm godkänd :D .

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Good to know!  Tack

Jag köpte ryggan full med torrmat när jag var till Sarek för ett par år sedan. Frukost, lunch o middag i sex dygn.

Var oxo mäkta imponerad över kvalitén och smaken. Mycket bra! Dock krävde de portionerna varmvatten.

Link to comment
Share on other sites

I second Tuna Chilli Pasta, it's my favorite and Chicken Sweet and Sour is Ulla's choice. Funny thing is, today I bought 15 meals from outnorth.se they have a summer sale on, buy 5 pay for 4.  We use them mainly for lunch time meals - quick & easy - which help to carry us over till we reach our destination later in the day when we have some nice meat over an open fire.     

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • Premium Member

Instämmer angående smaken och smidigheten, de flesta är bra kryddade. Frukostarna är dock ingen hit. Efter att ha levt på sådana några veckor så blir man duktigt trött på konsistensen dock.

Föredrar @Hanna mat alla dagar i veckan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...