Vi avser köra till Mölleröd utanför Hässleholm den 16/11.
Vår plan är att sedan sova över, laga mat och mysa.
edit: prognosen gör att vi kanske väljer att köra hem, men det kan ju ändra sig.
Nu har Magnus börjat på den andra sidan på skåpet. Här är det tänkt att vi ska ha vårat kylskåp.
Den ska stå på en utdragbar släde. Så det blir lättare att plocka ur den.
Här mäter Magnus hur högt det kommer att bli för bänken.
Då nu @Magnus Nygren har fått pendla mellan Tippex och Rocky. Så har det inte blivit så mycket. Vi har tyvärr inte fått rätt på Rockys baklampor ännu 😭. Nu börjar tyvärr idéer på vad det som gör att det inte vill lysa.
Drar till med att fråga här, varför funkar inte bilderna på vissa delar av forumet? Nedan till exempel? Högerklickar man på bildlänken och öppnar i en ny flik så finns bilderna där ...
/O
Efter jag bytt drivknut på vänstersidan i juni, vilket var behövligt, kvittrade det fortfarande, fast på höger sida.
Därför har jag varit övertygad om att även det korset varit dåligt och i behov av byte.
Med urkopplat frihjulsnav har det ju hållit sig tyst vid landsväg så det har inte legat så högt upp på ”måste fixa nu” listan.
Men igår var det dags, av med navet och ut med drivaxeln.
MEN, det visade sig att den var helt ok. Jag kunde varken känna glapp eller något kärvande, så den fick nöja sig med nytt fett.
Nu återstår att testa att köra med naven låsta och se om den fortfarande ”kvittrar”.
Edit: så klart gjorde den det!!
(Men det får den fortsätta med)
Faktum är att det även numera kan gå fortare att själv titta och fundera innan man surfar iväg på diverse skumma sidor på World Wide Webb.
Men då det sistnämnda kan ske inne i värmen är det likförbaskat lätt att börja där, dessutom med risken att fastna på en och annan systersida med för stunden ointressant information men likväl lockade!