Jump to content

Recommended Posts

  • Moderators

Precis kommit innanför dörren efter en helt jä.la magiskt bra tur ihop med Mr Eriksson!!! Ca 36 timmar sedan vi lämnade hemmet igår - helt slutkörd.

Kommer rapport i morgon tror jag - är en bil som ska tas om hand oxå. Den ser lika jävlig ut inne som utanpå. Allt - precis allt - av utrustning har använts: Winch, såg, kompressor - ja, till och med den lilla löjliga tången i orginalverktygskittet :) . Vilken jävla resa, sa jag det?

20160722_211844.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Fredag morgon den 12 aug kommer jag vakna upp i Dokka. Har då 25 mil till Charlottenberg = 4tim. Kommer säkert vara totalslut efter en hel veckas vandrande och klättrande. När träffas vi i Charlottenberg ??  Hur länge får jag sova....

Om ni åker från Oslo kl12 så har ni 12mil och 1.45tim?? Blir kl14:30 bra?? Då kan jag stanna och vila 30min innan.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Det blir en rätt kort men till dels intensiv tur till Camp. De som har för mycket krut i gasfoten kvar när vi har slagit camp kan ju alltid ge sig på " Road of Bones " som ligger helt i närheten :) . Bara så det är sagt - Snövits utryckningstaxa för att rädda fastkörda Overland-entusiaster efter att jag har slagit upp tältet och smuttat på det första glaset - den är hög, riktigt hög ;) .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

15bilar och kanske 11 tält kräver sin plats, så på fredagen blir campen lite avlång då det är i förbindelse med en grusväg ut med en sjö. På lördagen har vi en mer fyrkantig plats, där det är enklare att få gjort en stor camp. 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Nu närmar det sig med stormsteg gubbz and gummz :) !

Andreas har stenkoll på turen fram till lördag kväll - på söndag är ni helt i mitt våld ? ! Då ett par av deltagarna skall söder ut efter tur så kommer vi att landa i närheten av Årjäng/ Töcksfors när turen närmar sig slutet. Då får de som ska söderut lite kortare och vi som ska över gränsen kan handla lite om det finns tid och intresse för det.

Andreas kommer säkert att ta upp det när slutinfo kommer men jag nämner det jag oxå:

Då vi är 15!!! bilar som ska köra syncront så är det viktigt att vi håller oss till avtalade tider och inte sölar. Om alla 15 bilar " bara " ska ha 5 minuter var så är det nästan 1,5 timme extra i tid som då kan bli en bristvara - plus det faktum att man visar dålig respekt mot andra i gruppen vilket i sin tur kan leda till dålig stämning i gruppen - det vill vi ju absolut inte!

Med mindre din bil dricker hysteriska mängder bränsle eller har väldigt liten tank så borde en tank hålla hela turen - dvs om alla kan möta upp fulltankade så slipper vi vänta på att 15 bilar ska tanka oxå.

Med tanke på nederbörden de sista dagarna så tror jag nog att alla kommer att få tillfredställt sina behov av att skita ner både sig och bilen - vädret kommande helg ser ut som om det kan bjuda på en skvätt då oxå. Mycket kan ske på de 5 dagarna fram till avfärd så vi håller tumarna.

De av er som har någon form för actioncam a la GoPro - ta gärna med den. Jag har min Laptop med mig som vi kan ha som dump-plats för filmmaterial. Då kan det bli en riktigt bra film av Fullvuxen 4x4 med Overlanding.nu :) .

Klar som ett ägg! 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vi kommer totalt 4 stykker på denne turen; Cruiser´n, meg selv og to jenter på hhv 3 og 7 år.

Reiser fra Beitostølen på fredags morgen, så det blir tidlig avreise derfra for å nå Charlottenberg kl 14... 

Av mat tror jeg det blir mye lettvint, ala Drytech og brød, siden vi kommer rett fra fjelltur. Usikker på om jeg får med meg noe ved, men skal prøve...

Taktelt sitter påmontert så beholder det slik enn så lenge.

Gleder oss stort alle 4 tror jeg :):)

Vi sees ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Väldigt bra Ivar!

Alva 6 & Andreas 4 blir med pappan. Om du kommer till C.berg vid 14 så har du gott om tid att bunkra något annat än frystorkat ;) och torrt bröd - viktigt å kose sig på tur vettö. Vi drar 15.00 från C.berg menar jag att vi har sagt. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
1 minut sedan, Lars 9k sade:

Nu blev jag sugen men skall iväg på Challengetävling samma helg och dessutom är min bil väl inte kvalificerad då jag inte kan "spärra diffarna" på den? Såg att det var krav.

He he he...du kommer runt utan spärrar! :)

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Wiberg skrev:

Väldigt bra Ivar!

Alva 6 & Andreas 4 blir med pappan. Om du kommer till C.berg vid 14 så har du gott om tid att bunkra något annat än frystorkat ;) och torrt bröd - viktigt å kose sig på tur vettö. Vi drar 15.00 från C.berg menar jag att vi har sagt. 

Suverent! Satser på å være iC.berg kl 14. Om ikke kanskje du handler litt ekstra til oss @Wiberg ??

Snakez  

Link to comment
Share on other sites

Den 25.7.2016 at 15.46, Andreas.E skrev:

På grund av diverse orsaker har vi ett par avbokningar. Det finns två platser som kan beställas, var snabba ;)

 

Hvordan vet en om en er med eller ikke?

Finns det en deltagerliste noensteds??

Er det enklest å bare møte opp på statoil kl 14 i Charlottenberg? :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...