Jump to content

Vikingens Hilux dualtransfer stivaksla mk3!


Vikingen
 Share

Recommended Posts

Guest munkensbilder

Den extra lågväxel är det något extra på din bil. Om du har separata spakar till lågväxel och 2w/4w betyder det att du kan ha låg 2w ? Vad har växellådan suttit i för bil och till vilket ändamål har den extra lågen. Det var inget option i Ludvikas Stelaxlade gruvbilar.

Link to comment
Share on other sites

Det her er en såkalt dualtransfer. 

Ett kit man kjøper fra USA og bygger på originale hilux kasser, får vel noe til 4runner og nyere cruiser også:) 

Kjøpt lavere drev i tilegg 

Kan kjøre lavserie i 2wd ja mange har bare en spak der, jeg har 2 det heter twinstick. 

Lowrangeoffroad.com er en side som har mye til dette :) kan lage en uppdate som viser bygginga av girkassa ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

En liten fråga.

Om man bygger en flakkåpa med golv, golvet ligger i höjd på lämmarna. På kåpan har man massor av luckor för att komma åt. Sen har man utrymme under denna kåpa där man kan ha kylboxen och all övrig utrustning typ ved och fiske. Tror han heter Forslund som har denna vagn. Även om jag inte skulle ha byggt den exakt som han gjort så är det en bra ide’

Förlorar du inte mycket plats på det sätt du gör?

_MUK7209.thumb.JPG.306c0603fb6bc16363fa823d7b1b7a91.JPG

Att bygga flaklådan i durkaluminium är det optimala men annars går det bra med byggskivorna jag tipsade om i "bygga lådsystem" och sedan klä den med vanlig svart plåt som man gör vindskivor mm av.

Limma med sättlim typ ppl 600. Min vagn är 5år nu och inte lossnat eller blivit blöt.

IMGA00321.JPG.ad23eaa97a01bcd7dea7ff26b9c163b3.JPG

 

 

 

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

Teltet går ut på sjåfør side, kan hende det blir gjort om, usikker enda, alt er work inn progress.

Vil ikke ha teltet høyere pga det får juling av skog osv og vil ha lavt tyngdepunkt, bruker bila mine ganske hardt offroad så må tenke på det også.

Japp ferdiger profiler kjøpt på blikkenslager verksted, lettvint og fint :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Den blir nok itte det til og begynne med, men når den nærmer seg ferdig bygd og jeg er fornøyd så er det fristende med en tur til tuv/dekra eller lignende, da blir det 38 som skal godkjennes isåfall. For da kan je kjøre at405 på vintern 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

etter mye om og men, og ett litt endra behov da jakt og hunder tar mer og mer tid, så trengte jeg en bil jeg ikke kunne bli stoppa å få problemer med. så hdj 80 ble det.

så ble handla en av en kompis, i grei stand og starter og går, kjørt 200 mil siden kjøpet ca og er fornøyd =)
den har orginale spærrer fram og bak og litt luxus som ac og elvinduer og elstoler, skinn osv =)

noen bilder sikkert interesant?
20170701_200716.jpg

20170701_200703.jpg

20170701_200631.jpg

20170624_180515.jpg

20170624_164916.jpg

20170701_200856.jpg
 

så litt bygg i retning overlanding/jakt/turbil blir da planen. er en lang liste som jeg ikke klarer og skrive komplett for det er så mye som er påtenkt hehe:P
eu godkjenning først. takteltet er allerede montert ;) må ha som sett på bildet over her en stigeforlenger

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

tralallaa
 

80 er lagt på hylla igjen da jeg fikk tak i en hunde kasse til dcab. fortsatte planene på dcab da det var mer praktisk med jakt osv.

men skal hente meg en annen dcab på fredag, litt spesiell modell! gleder meg. kommer med bildeupdate i hælja!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her er bilder av min nyeste!  en orginal LN105 med rattet på riktig side. detta er bil!!!
Har fortsatt 80 min også men trolig må den selges etterhvert :P

På vei hjem på tralle :)
20171020_221437.jpg

forstillinga sånn som det skal være :D
20171021_135449.jpg


er litt jobb med ledningsnett her, noen har klipt bort org kontakta.
20171021_192529.jpg

mere klipt :(
20171021_192545.jpg

på jobben og klar for litt jobb, skal prøve å skaffe litt deler, noen interiør deler, noe ledningsnett deler. og div annet.
kommer mer etterhvert her =)
20171022_154850.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

sånn da skal vi få lagt ut noe her!

Har nå begynt på den nye hiluxen, har demontert alt. mangla endel bolter osv merka jeg når jeg tok det frahverandre så blir bra og få satt alt 100% på plass.
fikk tak i en xcab hytte med grått interiør så henter dashbord og seter fra denne, samt en stiver som mangla i gølvet.

har nå fått tak i litt div ledningsnett, men urørt ledningsnett er vansklig og skaffe, så blir nok noe jobb med loddeskjøter får å få alt bra!

hytta løfta jeg av bilen og gjore en rask pussing som ble bra fra langt men langt fra bra, dette ble gjort sånn fordi jeg senere skal ha tak i en ny hytte i god stand som jeg skal gjøre 100%, er altfor mye jobb å få denne hytta bra.

Hytta ble lakkert sånn at jeg fikk satt i vinduer og fikk den tett da den må stå ute på dagtid. videre nå skal gølvet gjøres klart for en runde bedliner, også må det lagas hull til ekstra girspaker.

maaange timer igjen, men blir morro til slutt =)

her er noen bilder. fargen på bilen er ikke som på bilde, vanskelig å få bilde der bilens farge kommer fram, farge som er brukt er RAL5020 oceanblue.
lagt med Raptorbedliner som er tynna ut og lagt med sprøyte!

25097470008_958d7ebe7a_z.jpg

38968892411_cd4fcdc6d1_k.jpg

38931993842_1231552148_k.jpg

27191135449_97fa1e3389_k.jpg


så da er det bare og jobbe på videre med både teknisk og karosseri deler som må ordnes.
skal prøve og holde det oppdatert sånn nogenlunde her mens jeg driver på, men blir endel sene kvelder og lite søvn er jeg redd, så ikke alltid datan blir prioritert :P

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...