Jump to content

Hiluxramble


blackstream
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member
18 minuter sedan, blackstream sade:

Obligatoriskt strandfoto, løkken. 

20171031142615-02.jpeg

Med tillräckligt många filter går det att få det att se mysigt ut. 

Snyggt men mysigt...... njaaa då får du åtminstone photoshoppa dit några badande kuttersmycken! :P

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Helt rätt att dokumentera alla sådana "offroad-äventyr"  :-)   Skulle dit i somras för att tälta och köra med kidsen. Skippade det just av anledningen att torkarna skulle gått varma...  urk!

Var har du köpt dina fräcka skärmbreddare?   Funderar på om de skulle passa på min LC...  ser ut att vara ganska lika skärningar, särskilt mot främre stötfångare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vinterdäck på. Jag vet, larvigt mycket luft i hjulhusen på bilden ?. I fram fick jag ta kniven och övertala plasten att det ska funka med ett lite större däck. Vinterdäcken är 1" större, bilen höjd 2", ändå är det tight. 

Får ta en ordentlig funderare på hur det blir till våren. 

20171105_151126-01.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Ajdå.... ja bara höjd över hjulen hjälper ju inte om "hålet" är för litet!! :(

Känns ju ganska surt att börja skära i plåten och att sen hitta "cut out" breddare och ersätta dina snygga orginalare är väl varken kul eller enkellt!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
26 minuter sedan, blackstream sade:

Nä precis @Lars 9k. Lösningen på den här Hilux-modellen är bullbar, då blir man ju av med plåten framåt i främre hjulhusen. 

Ahhh..... då är det ju egentligen inget problem utan en möjlighet till att modifierar lite till!!!

Klart att du måste ha en bullbar med vinsch!;)

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Jag kommer förmodligen köra på 32". I bak inga problem, den är ju mycket högre i bak nu när den är lätt så det ser lite luftigt ut än så länge. Jag kommer nog behöva köra lite värmluftspistol på plasten i hjulhuset i fram eller bullbar som ersätter befintlig spoiler. Om man ska ha större måste man modda lite ytterligare. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...