Jump to content

Hiluxramble


blackstream
 Share

Recommended Posts

Flak Etapp 1.0

Lådsystem (Mitt gamla Front Runner) och luckor på plats. Det är Plywood, 10 mm, som är klädd med plastmatta och aluprofiler. Har satt några få popnitar men mest monterat med spiklim. Luckorna ligger löst än så länge, kanske kardborre (velcro) eller gångjärn av gummi. Men det är ganska bra att kunna ta bort luckorna helt. Dom fyra Wolf-lådorna passade precis under luckorna. Jag gjorde fyra luckor istället för två stora, då kan man ju skjuta undan det som ligger ovanpå och komma åt en låda. Sen är tanken att det bara ska ligga sånt som man inte använder så ofta i lådorna, problemet är att dom bara är halvfulla ännu. Alu-durkplåten på sidorna fick jag ta bort för att montera kåpan vilket gav lite mer utrymme. Sidorna där durkplåten suttit ska snyggas till lite, blir nog plasti-dip till att börja med. Nu måste det dras en del el och så måste jag bestämma var jag ska ha strömbrytare och sånt nånstans. 

FLAK01.thumb.jpg.f88bb4c8bb518b04adaad740531f7748.jpg

FLAK02.thumb.jpg.6d49f3c0ba455d97cb075272d51f4cd5.jpg

Edited by blackstream
  • Like 8
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
6 minuter sedan, blackstream sade:

Detaljer

Bytte ut ARBs strömbrytare för kompressorn till en som passar i orginalhålet. Skönt att det finns två tomma platser till... 

20171213_093920-01.jpeg

Vad är nästa knapp till, är det den man skall trycka på ifall man skall knuffas i köerna?

Edited by Lars 9k
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Bordsförvaring 2.0

Bordet monterat, fick tweaka skiten ur Frontrunner-fästet som jag hade. Blev väldigt tight passform. På Pajeron hade jag ju bordet under takräcket, ganska skönt att ha det väderskyddat nu. Pillar lite med Fridge slide 2.0 och lådsystem 2.1. Kanske blir en update innan jul. Som ni ser på fotona har jag lite kondensproblem som jag är säker på att det inte härstammar från öl. Nån som har bra idé för att kondensisolera?

20171216_125835-01.jpeg

20171216_125951-01.jpeg

Edited by blackstream
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hejsan.

Så kallad vintermatta som används vid gjutning mm har jag använt i olika sammanhang. Bl.a under madrassen i taktältet. Har fungerat bra. Ett annat sätt är att klistra in sk no condropduk samt att montera ventilatorer.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Det fanns en anledning till att Volkswagen transportbilar ringde upp mej för 10 år sedan. Dom sade "via en försäljare som känner dej så vet vi att du är erfaren och vi behöver gamla gubbar för att jämna ut åldern på verkstan. Någon erfaren som kan visa småpojkarna hur man gör" Efter 3år skämdes jag över mitt jobb så jag slutade. Efter ha bytt 100tals fjäderbenslagringar på transporter T4-T5 bytte jag bägge fram på en förmiddag. Materialet var 2x 220kr samt 2x 110kr (lager och damask) Men nog fan tog dom ut 8000kr av ägaren. Belägg runt om bytte jag på mindre än en timme och det kostade 5300-5500kr beroende om det var slitagevarnare eller inte. Detta är 7 år sedan så tänk vilka priser idag. Fick hoppa in och serva en golf med kamkedja en gång. Av vissa saker i bilen kände jag igen ägaren, en tjej jag kände. Jag erkände aldrig att det var jag som servade hennes bil men jag frågade vilken firma och hur mycket hon gett. Han hade gett ca 5000kr för servicen för den hade inte varit servad på märkesverkstad innan. Jävlar vad jag skällde på försäljaren som lurade en god vänj på 1300kr för ingenting...

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Hamnar den i vinkeln som på bilden?

Funderar på hur du undviker problemet som vi hade med att locket ständigt föll ner över fingrarna när jag rotade efter en öl på bottnen.?

Edited by Lars 9k
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minuter sedan, Lars 9k sade:

Hamnar den i vinkeln som på bilden?

Funderar på hur du undviker problemet som vi hade med att locket ständigt föll ner över fingrarna när jag rotade efter en öl på bottnen.1f61a.png

Ja, det är en spännrem på baksidan av kylen som håller den i vinkeln som på bilden nere till vänster. Locket på kylen går skjuta/lyfta av, det är typ "hakgångjärn". 

Om fingrarna börjar se klämda och blåa ut är det dags att gå och lägga sig! 

  • Like 1
  • Haha 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...