Jump to content

Jeep jku 2.8crd


Mfm702
 Share

Recommended Posts

Heisann! 

Dette er min jeep jku 2.8crd

Saharam medRubicon driverk.  E lockers I begge differ. Yukon innmat.  

37x14r17 superswapers. på TUFF felger

AEV sport duel 3.5" heving. ( Skal byttes )

AEV snorkel.IMG_20180713_220936.thumb.jpg.6e4ca314972821811b3059c232d51780.jpg

Mooser tak grind. Mooser stål ganger foran og bak. 

Warn cr8000 winch I mooser fram fanger.

Dobbel skyjakker Hydro 7000 styredemper.

Større intercooler.

5 seter så klart???

IMG_20180630_184746.jpg

Edited by Mfm702
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, CampForCer skrev:

Väldigt cool!  Ser kompetent ut!

Kanske flytta inlägg till egen tråd i ””Garaget”?

Välkommen!!

 

Tusen takk for det!  Ja, veldig fin offroader, men prøver å få den til den ultimate overlander.

Det skal jeg prøve på?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Admin har flyttat innehållet till en ny tråd. Bara svara med vad du önskar för rubrik på tråden så fixar vi det!
(Jag tar bort min kommentar när den delen är på plats, så ser det snyggare ut)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, Andreas.E skrev:

Admin har flyttat innehållet till en ny tråd. Bara svara med vad du önskar för rubrik på tråden så fixar vi det!
(Jag tar bort min kommentar när den delen är på plats, så ser det snyggare ut)

Takk for det Andreas?.  Kan bruke.        ( jeep jku 37" )

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
9 timmar sedan, Mfm702 sade:

 

Tusen takk for det!  Ja, veldig fin offroader, men prøver å få den til den ultimate overlander.

Det skal jeg prøve på1f601.png

Mycket ”vill ha känsla” i den Jeepen!!

Varje gång jag ser en JKU som gjort resan från standard till riktig offroad-/overlanding- bil blir jag sugen på att börja om!

Men jag bävar för kostnaden. :(

Verkar som du gått samma väg som jag, först  byggt för offroad för att sedan börja resa med Jeepen.

Skall bli kul att läsa mer, välkommen!!

Edited by Lars 9k
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, iknutis skrev:

Rå bil, velkommen til forumet. :)
Hvorfor skal du bytte ut liften? Litt lavere bil eller mer komfort, eller begge deler? Hører Trailmaster skal være endel mykere enn AEV.

Takk å takk ?

Hovedsakelig så skal jeg ha en bil som tåler mer vekt ?

Lurer på om jeg skal gå ned til 2,5" heving forann og 3" bak. Har valgt meg ut nye Bilstein dempere og fjærer fra Rubicon express some skal holde litt mer vekt Baki :). Men ingenting er spikera enda. ?  Og takk for tipset, skal sjekke litt på trailmaster ??

 

Edited by Mfm702
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Okay, da er det ikke sikkert Trailmaster er det beste likevel. Mye brukt i Norge pga hyggelig pris og fordi de fleste JK'er her enda er varebiler med veldig lite vekt bak.
Som 5-seter og med full oppakning og evt taktelt har jeg blitt fortalt at AEV er mer behagelig igjen, men de blir for stive som varebiler uten noe bak.

 

https://www.artexpedition.no/products/trail-master-combat-orange-edition-hevesett-50mm-jeep-wrangler-jk-07

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

46 minutter siden, Lars 9k skrev:

Mycket ”vill ha känsla” i den Jeepen!!

Varje gång jag ser en JKU som gjort resan från standard till riktig offroad-/overlanding- bil blir jag sugen på att börja om!

Men jag bävar för kostnaden. :(

Verkar som du gått samma väg som jag, först  byggt för offroad för att sedan börja resa med Jeepen.

Skall bli kul att läsa mer, välkommen!!

Tusen takk for det? ja de blir jo riktig så kule??  

Jaa, det kan jo fort bli litt dyrt :/

Takker?? skal lese gjennom garagen din etter vært 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, iknutis skrev:

Okay, da er det ikke sikkert Trailmaster er det beste likevel. Mye brukt i Norge pga hyggelig pris og fordi de fleste JK'er her enda er varebiler med veldig lite vekt bak.
Som 5-seter og med full oppakning og evt taktelt har jeg blitt fortalt at AEV er mer behagelig igjen, men de blir for stive som varebiler uten noe bak.

 

https://www.artexpedition.no/products/trail-master-combat-orange-edition-hevesett-50mm-jeep-wrangler-jk-07

Se her jaa! Dem har nettbutikken oppe å går ja! Takk for tipset ??. Ja, jeg har bare 2 små tasser Baki men ja. Den dagger nok i ræva. Å det er uten ekstra drivstoff å vann.

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, Lars 9k skrev:

Jag skall testa dessa på min. Ligger i garaget och väntar på Jeepen.

https://dalhems.com/sv/p/c809124a460e4237ae26a8fc009be142/luftbalgar-med-monteringssats-bak

Som det är just nu sjunker min Jeep minst 2” när jag lastar den full för Overlanding, jämfört när jag kör offroad. 

Coilrites glemte jeg, det hadde også sikkert vært en kurant løsning. :) Wiberg sverger jo til slike bl.a.

Link to comment
Share on other sites

Den 18.7.2018 at 8.41, iknutis skrev:

Coilrites glemte jeg, det hadde også sikkert vært en kurant løsning. :) Wiberg sverger jo til slike bl.a.

Hmm jaa. Må lese litt her skjønner jeg? takk for tipset. Kan jo være en genial løsning. Men er det holdbart? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har montert air lift på min jku. Og er meget fornøyd med det.  har nå kjørt 1300 km på variert vei og terreng de siste 2ukene. Med full lastet bil og herocamper. Uten airlift ville dette vært litt slitsomt. Fordi jeg ville ikke ha en bil sommvar pinnstiv å kjøre til daglig men det er jo et kompromi en må ta når en bygger en bil . 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, kjetil skrev:

Jeg har montert air lift på min jku. Og er meget fornøyd med det.  har nå kjørt 1300 km på variert vei og terreng de siste 2ukene. Med full lastet bil og herocamper. Uten airlift ville dette vært litt slitsomt. Fordi jeg ville ikke ha en bil sommvar pinnstiv å kjøre til daglig men det er jo et kompromi en må ta når en bygger en bil . 

Dette hører mer og mer ut som min løsning ?

Link to comment
Share on other sites

På en av mine turer litt før ferien så bøyde jeg tierod staget, jeg fikk rettet det sånn noenlunde men knakk også venstre tierod. Hadde nytt med meg men ikke den chocken. Så fikk cowboy sveise det i de svenske skoger. Men det resulterte jo i en skeiv framstilling. Fikk ikke tak i noe nytt med en gang så da valgte vi og bare kjøre på tur å heller ta følgene av det..  superswapersene var jo på siste sesong uansett.?   IMG_20180725_141838.thumb.jpg.11cdb7f6d5c0dcf9c03ea307500de8e8.jpgetter ca 1500km så måtte jeg hive på resvere hjule.. da det var på korden..IMG_20180725_141900.thumb.jpg.02555fae638f8a8a492b5a06e8355662.jpgIMG_20180725_145552.thumb.jpg.4a3f893552c5dcf65c2c9e3a25dda19e.jpgher er cowboy resultate.. å mine Crocs du. 

i mens jeg var i gang. Kom jeg over litt mer snacks som var på vei av.IMG_20180725_150021.thumb.jpg.e0f85ca1e1c7b2b67cbbe323b1e9b421.jpg da var alt det meste nytt forann her. Skal gå over til kraftigere saker med tid.IMG_20180726_113001.thumb.jpg.8ce5d1d6970a6ace47a864b19ea96c34.jpg hadde egentlig planer om å gå ned til 35".. hadde alt bestilt 4.88giring. men nå fikk jeg så bra pris på 37.12.5r17 bf mud km2. Så blir vist litt mer 37"   

Ellers veldig fornøyd med de dobble skyjackerne!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Hva funker og hva vill ødelegge! Har min mening, hva er din? 

Tenkte jeg skulle rense MAF sensor. Om du YouTuber emne ( how to clean maf sensor) så kommer BARE folk som bruker crc sin masse ut flow cleaner. Og om du søker how to clean maf sensor without cleaner. Så kommer det en russer som smelter masse plastikk å lim, så da tenker jeg at Det er plastikk og lim inni her? 

Bil-elektronikk er fjernt for meg nemlig. Men tenkte jeg skulle prøve ??IMG_20180728_140754.thumb.jpg.02a524b349624b40ddd0d5be0eae843e.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...