Jump to content

Softtrail 2019 - Borås Jeepklubb


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Hello!

Jag tänker åka ner och besöka träffen som Borås Jeepklubb arrangerar den 27-28/4. Tanken är att åka ner från Oslo på fredagen.

Information om träffen:

Sitat

Nu startar jeepsäsongen igång med borås jeepklubbs årliga softtrailträff. Träffen öpnnar klockan 09.00 lördagen den 27:e april och avslutas söndag kl 14.00. Campingen öppnar redan på fredagen, men ingen körning på fredags kvällen. Däremot kommer nattorientering arrangeras på lördagskvällen. Kioskvagnen är öppet som vanligt. Kostnad är 400:- För hela helgen. I samband med denna träff kommer en trailträning att arrangeras, för att deltaga medtag vagnsbok.

Schema: 
fredag kl: 18.00 Campingen öppnar 
Lördag kl: 09.00 insläppet öppnar
Frikörning 09.00 – söndag kl 12.00
Kl 16.00 sista inlämning av tipsrunda.
Kl 17.00 prisutdelning tipsrunda, efter detta tänds grillen och är tänd hela kvällen.
Kl 17.30-sent håller vi ”ladan” öppen för umgänge.
Kl 20.30 Start nattorientering. Inlämning senast söndag 02.00
Plats: Osdals terrängbana, mellan borås och rydboholm utmed gamla riksväg 41.
Miljö:
Det finns miljöstation vid grusplanen, om läckage eller spill skulle uppstå meddela träffansvarig.
Vid olycka med personskada larma sos, vid mindre allvarliga meddelas först träffansvarig. 

OBS! MEDTAG IDENTITETSHANDLINGAR/REGISTRERINGSBEVIS SAMT FÖRSÄKRINGSBREV FÖR DIN BIL, DETTA SKALL KUNNA UPPVISAS PÅ UPPMANING AV ARRANGÖREN. GIVETVIS SKALL HANDLINGARNA HÖRA TILL DEN BIL SOM DU HAR MED DIG (RAMNUMMER/ID-PLÅT SKALL GÅ ATT FINNA). DETTA ÄR UPP TILL FORDONSÄGAREN ATT VISA/BEVISA. ARRANGÖREN FÖRBEHÅLLER SIG RÄTTEN ATT AVVISA FORDON SOM INTE UPPFYLLER GÄLLANDE STADGAR ELLER PÅ ANNAT VIS ANSES DIREKT OLÄMPLIGT ATT FRAMFÖRA PÅ OMRÅDET.

Träffansvariga:
Jimmy Berggren: 0704435923
Max Kjellsson: 0707299422

Du kan läsa om mitt sista besök i Borås: http://www.overlanding.nu/annandagstraffen-boras-jeepklubb-2018/

Är det några fler från Overlanding.nu som kan tänka sig bli med, det hade varit riktigt kul om vi kunde bli ett par stycken?
Tanken är att finna en ok plats som camp, antingen inne på området, eller om vi hittar något utanför. 

Lördagen kör vi fritt på området, jag skall checka om jag kan få tag på en guide som kan hjälpa oss med fina och snälla spår så att vi inte slår sönder bilarna :D.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Vi är intresserade, hänger lite om jag är ledig den helgen eller ej, men det ser lovande ut! :)

Skall se om jag inte kan locka med några fler från SORK också!

Edited by Lars 9k
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
2 hours ago, CampForCer said:

Aahhhh. Är tyvärr på bröllop den helgen :/ 

Attans vad du är bra på att hitta ursäkter @CampForCer....... nya varje gång!?

Du får väl komma ner till Skåne ändå, på en av SORK-körningarna, så får du dammat av bilen ordentligt! ?

Sen kan du dessutom enkelt motivera behov av vinsch och höjning!

Edited by Lars 9k
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Administrators

Mmm... jag hade trott att det kanske fanns lite mer entusiasm runt tråden :D 
 

  1. Ligger bättre placerat i Sverige (inte så långt nord som där vi brukar träffas).
  2. Legal möjlighet till offroad på alla nivåer, baserad på bil och förare.
  3. Vi i Overlanding.nu skall inte ha betalt.
  4. Kort väg till butiker, restauranger och toaletter, enkelt att sälja in till familjen.

PS! Alltså INGET fel på er som sagt att ni kommer ? med det hade varit trevligt med ett stort gäng Overlanders!

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

För att ytterligare lägga sordin på tråden måste jag förvarna om att vi eventuellt inte kommer att kunna deltaga.

Som det ser ut just nu skall jag jobba till och med lördag kväll den 27:e.

Jag skall dock göra ett försök att dra mig ur tidigare men det är väldigt tveksamt om det går.

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Lars 9k said:

För att ytterligare lägga sordin på tråden måste jag förvarna om att vi eventuellt inte kommer att kunna deltaga.

Som det ser ut just nu skall jag jobba till och med lördag kväll den 27:e.

Jag skall dock göra ett försök att dra mig ur tidigare men det är väldigt tveksamt om det går.

Dåligt... Väldigt dåligt... ? ?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 31.3.2019 at 10.04, Andreas.E sa:

Mmm... jag hade trott att det kanske fanns lite mer entusiasm runt tråden :D 
 

  1. Ligger bättre placerat i Sverige (inte så långt nord som där vi brukar träffas).
  2. Legal möjlighet till offroad på alla nivåer, baserad på bil och förare.
  3. Vi i Overlanding.nu skall inte ha betalt.
  4. Kort väg till butiker, restauranger och toaletter, enkelt att sälja in till familjen.

PS! Alltså INGET fel på er som sagt att ni kommer ? med det hade varit trevligt med ett stort gäng Overlanders!

👍 Är dessvärre på ambulansen den helgen och jag har upplevt Borås som stenigt. Får haka på nästa gång det finns möjlighet. Nu på lördag blir det offroad i Kungälv istället.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...