Jump to content

V8 Vintertur vecka 8! Innställd!


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Under vår mellandagstur nämnde vi att jag och @Hanna funderade på ytterligare en vintertur under vecka 8 och så får det bli!

IMG_4956.thumb.jpeg.cae6eb4ba34019ead9fcec40e3b4ab6b.jpeg


 

Ni som var sugna på att hänga med, @Veofasa, @Lukas Nilsson och @Vikingstål är ni fortfarande sugna och i så fall hur jobbar ni?

Vi är lediga under veckan och avser troligen köra norrut lördagen 17/2.

En ide är att möta upp någon den helgen, köra lite någonstans, var är beroende på vem som är intresserade, för att typ måndag eller tisdag köra till Lindesberg.

Köra och ev campa runt Lindesberg mitten av veckan för att på fredagen möta upp @CampForCer i Karlskoga för att sedan köra med honom till söndagen då han avser avsluta sin tur i Årjäng.

Ni som inte har V8 är självklart ändå välkomna, eventuellt får ni kombinera ihop era bilar 2 och 2, så ni kan få ihop några V8:or.

Planen är preliminär och vi kan anpassa oss beroende på vad som kommer upp här i tråden.

 

Edited by Lars 9k
  • Like 1
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

Här på gården har jag både 3, 4, 6 och 8 cylindriga diesel maskiner, men jag har jour V8 och ingen som vill byta med mig :(

Har ni vägarna förbi Töcksfors å ja är hemma, så finns det kaffe om så önskas!

Det har kommit mycket snö hemma hos mig i alla fall.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja här finns det motorer av flera slag och även utan cylindrar, om bromscylindern räknas för den bilen, då blir det iallafall en!

Jag är taggad! Och anmäler intresse. Det händer dock mycket i garaget och bilen och funderar därför på om jag ska ta med ett marktält istället, inte testat sånt i vintertid, men det borde väl gå det med :) Marken är väl hård, så man får väl lägga sig över tältet och hoppas att man inte blåser iväg 😂
 

Jag funderar på hur länge jag skulle haka på, men ett par dagar tänker jag. :)

Edited by Veofasa
  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Premium Member

Då närmar vi oss genomförandet.

@Benjamin Kastlund har hoppat av, planen vara annars att han skulle hängt med under första delen av veckan.

Vår plan just nu, det har ju inte kommit några direkta förslag här, är att köra upp till Bosses på lördag om drygt en vecka.

Sen stannar vi antingen där några dagar eller så kör vi vidare mot Älvdalen.

Link to comment
Share on other sites

Ser mörkt ut för min del, inget är omöjligt men blir nog lite en sista minuten grej för mig isåfall, deffen är obesiktad och har en kvälls svetsning och justering innan den är redo för att genomgå kontroll. Får se vad jag hinner med! 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Lars 9k said:

En fundering, @stensth, har du plats på gården för en övernattande Jeep på lördagskvällen?

Om vi tar det där kaffet på vägen upp till Bosses, så skulle det ju bli kvällskaffe.

Bör finnas plats på dryga 2 ha...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Lars 9k changed the title to V8 Vintertur vecka 8! Innställd!
  • Premium Member

Då vädret under den kommande veckan riskerar att bli ganska tråkigt har vi bestämt oss för att  inte köra norrut.

Vi sparar bensinpengar och energi till en Påsktur istället.

  • Like 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/16/2024 at 5:15 PM, Lars 9k said:

Då vädret under den kommande veckan riskerar att bli ganska tråkigt har vi bestämt oss för att  inte köra norrut.

Vi sparar bensinpengar och energi till en Påsktur istället.

Ja det har snöat och regnat om vartannat här, så klokt val!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...