Jump to content

Rekomenderad kylbox

Lars 9k
 Share

Recommended Posts

• Premium Member
7 hours ago, Fredrik L said:

Jag har 2 st Ctek övervakare att sälja för 200 riksdaler stycket.

Fick med dom i ett annat köp så jag har inte använt dom själv, föregående ägare använde dom under en sommar innan frun insåg att hon inte tyckte om Overlanding...

Kan ta den andra.

Kan du skicka?

• Premium Member

Planen är att ses på "Expo"

Skulle jag misslyckas få vi ta till posten

On 7/25/2021 at 2:41 PM, Fredrik L said:

Japp, den är det och klart du ska med :)

Om inte kan jag skicka per post.

• Like 1
  • Thumb up 1

• 1 month later...
  • Premium Member

Ett litet upprop till ni som har "Jula kylen"

Min är nu helt död... Hur mår era?

Det hela började när vi skulle åka på meet and greet och kylen bara gick på 240V AC, det löstes med att byta den 8A glassäkring som bor i ciggpluggen. Sen var allt frid och fröjd, tills idag när jag tänker sätta upp en liten testmiljö för att se jur länge att vanliga 70Ah startbatteri klarade köra kylen. Så när en tid gått och jag kollade till provet upptäckte jag att kylen inte var igång, helt svart, men barteriet mätte OK, dags att kolla säkring igen. Och mycket riktigt behövde den bytas mot en ny. Men säg den lycka som varar för evigt, vid nästa kontroll var status som tidigare med död kyl och trasigt säkring. Skillnaden denna gång var att säkringen löste ut omedelbart och vid kontroll med 240V AC var den fortfarande död.

Så nu blir det till att kontakta Jula.

• OMG 1
  • Sad 2

• Premium Member
2 hours ago, Norlin said:

Ett litet upprop till ni som har "Jula kylen"

Min är nu helt död... Hur mår era?

Det hela började när vi skulle åka på meet and greet och kylen bara gick på 240V AC, det löstes med att byta den 8A glassäkring som bor i ciggpluggen. Sen var allt frid och fröjd, tills idag när jag tänker sätta upp en liten testmiljö för att se jur länge att vanliga 70Ah startbatteri klarade köra kylen. Så när en tid gått och jag kollade till provet upptäckte jag att kylen inte var igång, helt svart, men barteriet mätte OK, dags att kolla säkring igen. Och mycket riktigt behövde den bytas mot en ny. Men säg den lycka som varar för evigt, vid nästa kontroll var status som tidigare med död kyl och trasigt säkring. Skillnaden denna gång var att säkringen löste ut omedelbart och vid kontroll med 24V AC var den fortfarande död.

Så nu blir det till att kontakta Jula.

Det låter ju inte så bra, jag har inte haft några problem med min, använde den senast igår utan bekymmer.. dock vart jag nervös nu, vad fasen har jag lagt kvittot om de skulle bli något med min nu 😅

Hoppas de löser problemet åt dig smärtfritt! 

• Like 2

• 3 weeks later...
  • Premium Member

Då har jag fått tillbaka kylen, blev en reparation, byte av kompressorkort
Boxen har nu gått ett dygn på 230V AC och ett dygn på 12V DC och allt verkar fungera som det ska.

• Like 3
  • Thumb up 1

• Premium Member

Det där kändes nästan bättre än att du bara fick en ny.

Det finns alltså kapacitet för att både att reparera och få fram reservdelar till kylen!👍

• Like 1
  • Thumb up 4