Jump to content

En rød Jeep wrangler jk


pilten
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

IRO?

Jag har funderingar på liknande men då justerbara övre och undre från IRO. 

Har en tidigare klubbkompis som monterade på sin ZJ och han blev jättenöjd, sa att han fick en ”mjukare” gång.

Vinklarna mot ram respektive stötdämpare borde ju bli bättre.

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Själv har jag sänkt både undre och övre fästet 10cm. Det finns färdiga satser att köpa om man inte är svetskunnig. Höjer du bilen måste du ha längre länkarmar så inte kardan slår i botten. Länkarmarna kan se ut som bananer eller S kurvor men det har ingen betydelse så länge infästningarna är det samma. Så ända anledningen till att byta länkarmar är för att få längre.

longarm2.jpg.e294f7beb1fb0952d8f2685c367d2511.jpg

longarm5.jpg.ce88f55dcd24efb5a60c857b82d0957c.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Så det er slike controlarms som jeg kan stille lengden på jeg skal ha?  Jeepen har rulla 150 tusen nå, så da begynner det å bli tid for å bytte litt foringer. 

Å da blir det jo upgrades. Så det jeg har lyst til å få byttet iløpet av sommeren er

Disconnect swaybars, upper and lower controlarms, sveise på litt axelarmor 

Det er jo ting jeg klarer sjøl, så sitter bare å finner ut hva jeg skal ha, og hvor jeg skal handle det fra. 

Så når jeg blir med på en slik overlanding tur, blir det litt slik som dette? 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Dåligt exempel då denna hade bladfjädrar. Men man kanske skulle byta till Penzoil och får 500extra hk.

 

Link to comment
Share on other sites

Fikk litt baofeng greier i posten idag, men lurer på hva slags program brukes til å programmere den? Fugler med en cd men er jo ikke noe cd drev i PCen min. 

Fant noe program på Internett, men der skulle det brukes en com port, å den jeg har går på usb. 

Link to comment
Share on other sites

Today jeg skulle vinsje opp en landcruiser, gikk fint et stykke, mens så begynte tauet å slure på trommelen. Så jeg lurer bare på hvordan fester jeg tauet best igjen? Finnes det noe lurium jeg kan kline på de innerste meterene så det fester bedre? 

IMG_0294.thumb.JPG.eb40f36db242b207ddb104d603575112.JPG

 

Hvis jeg skulle hatt toyota igjen, så måtte det blitt en slik 

toyota-dyna-4x4-wallpaper-8.thumb.jpg.a9ad457bc03251f5b90740cbe9dcf0c4.jpg

Tenk å overlandpimpa den? da hadde han med den tøffe vite hiluxen uten flatbed blitt avendsjuk, eller hva det nå heter på svensk. 

Edited by pilten
Fant en kul bil
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
4 timmar sedan, pilten sade:

Today jeg skulle vinsje opp en landcruiser, gikk fint et stykke, mens så begynte tauet å slure på trommelen. Så jeg lurer bare på hvordan fester jeg tauet best igjen? Finnes det noe lurium jeg kan kline på de innerste meterene så det fester 

Normalt brukar friktionen räcka för att linan skall sitta kvar, jag har haft den fäst med silvertejp vid några tillfällen.

Det viktiga är att markera på linan när man har en 5-7 varv kvar och inte släppa ut mer  sen.

Har du spännt upp den riktigt första gången du la på den?

Link to comment
Share on other sites

Ja trur den var riktig spent opp, men tauet var frosset. Så det var veldigt stivt. Har plukket det av og tatt det inn for å tine. Men når det skal monteres igjen så lurer jeg da på om det har noe for seg å behandle tauet med noe? Feks slik klister håndball spillere bruker? 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, pilten said:

Today jeg skulle vinsje opp en landcruiser, gikk fint et stykke, mens så begynte tauet å slure på trommelen. Så jeg lurer bare på hvordan fester jeg tauet best igjen? Finnes det noe lurium jeg kan kline på de innerste meterene så det fester bedre? 

När jag rullar på lina för första gången brukar jag använda spraylim så det täcker ungefär de första 5-6 varven. Sen rullar jag på linan med lite spänn, exempelvis släpa nånting mot bilen. Senast jag gjorde det så winchade jag in snöskotern med låst p-broms mot bilen. Det var lagom tungt. Då kommer den sitta kalasfint ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, pilten sade:

... Finnes det noe lurium jeg kan kline på de innerste meterene så det fester bedre?

en "dubbelögla" (8). för repet/kabeln genom öglorna på 6. und 7. varvet. Då blir det stopp där när du drar ut och du har alltid nog med friktion när du sätter igång winshen

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja det er fargen som flasser av. Kunne jo prøvd med pid, iallfall på de forran, de oppe er for dårlige. 

Å så har jeg lyst på slike? de store forran og de små oppe ved vinduet. 

Må bare finne noen som er godkjente. 

 

2c24d18367735a600aba7a57b78dd710.png.f3b6894ecf0f833783c73807757e3e76.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Er veldig fornøyd med trucklite lampene, disse er dot sae hl 11 merket, å etter nye forskrifter så er de godkjente. Men om du kjøper fra ebay.uk så får du dem men riktig eu merking.

Så på slike jw lamper, ble ikke helt sikker på om jeg likte de kulene, om du forstår hva jeg mener. Jw lampene lyser direkte ut, mens trucklite lyser reflektert. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...