Jump to content

En rød Jeep wrangler jk


pilten
 Share

Recommended Posts

Guest munkensbilder

Personligen förstår jag inte anledningen till att åka via Sverige upp till Norrland. Det finns så mycket fint att se i Norge under vägen upp. I Sverige finns det bara skog och sjöar samt en jävlans massa mygg. Finns så mycket fint att se i Norge och efter 30tal resor hittar jag alltid nytt. I Sverige finns det bara stora och tråkiga vägar.  Eller så är alla vägar i Sverige transportsträckor för mej och upplevs som så.

Link to comment
Share on other sites

Jo mye fint i Norge, men var det is hotellet  jeg ville se.  Men nå har jeg sett en bunke filmer med Maria wern så nå har jeg lyst til å besøke Gotland i sommer også, spørs om det er lurt med så mye drap det er der 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Wiberg skrev:

För att inte snacka om Fjällbacka! Där stryker folk med som flugor :D .

Ja Sverige må være et grusomt sted, bare masse drap og visesangere, innmari godt jeg bor i Norge her er det bare troll og folk med nisseluer? 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Etter å ha vært borte fra jeepen i noen dager, var i Sverige på litt seminar. 

IMG_1240.thumb.JPG.d9435888dd48d4e34353c46de95ee19d.JPG

Så var det fint å kjøre skikkelige saker igjen, komfort er for pyser. 

Fikk også ny baofeng i posten, med det er en slik 16 kanal walkie talkie, så jeg lurer er det kanal 11 som brukes? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Veit ikke så mye om den radioen, heter baofeng ctcss/dcs å hvis jeg stiller den andre baofengen på frekvens 462.325 går den inn på kanal 3 på den nye. 

Ser slik ut

MZ0086B-1.jpg.869e10ccf64eb7e5663d3f252e635cdc.jpg

Tenkte liksom det skulle være en som kan brukes ved spotting/vinsjing eller om jeg kjører sammen med noen som ikke har, kan de låne. 

Så jeg lurer bare på om de 16 kanalene er standard, kan den liksom snakke med den cb radioen jeg har, hvis jeg stiller begge på kanal 11? 

Glemte å vise dere hva jeg har rota med idag, mye lys?

2018_0208_17514800.thumb.jpg.d0c92ebe78f18ca8a5942dc16f483445.jpg

Led stripa koblet jeg på interiør lyset, ledning lå klar ved veltebøylen. Var bare å lodde seg på. De to andre er batteri drevene med bevegelse sensor.

Edited by pilten
Glemte jo et bilde
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Som jag skrev förut. Det är en Uhf radio. 400-470 mhz. I bandet finns de sk pmr och kdr kanalerna. Dock sänder radion med för hög effekt enligt svenska regler. Hur det är i Norge vet jag inte. Normalt brukar overlanding.nu. köra på en fri norsk frekvens 143.125. Det klarar inte din radio

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke klok på dette radio greiene jeg, heldigvis er de billige på ebay. 

Det står vhf/uhf på den, men om jeg skal ha en håndholdt som kan brukes sammen med en slik stasjoner cb radio. Hva søker jeg etter da? Er det 27mhz radioer? Kan den andre baofengen ta in cb kanaler? Altså den baofeng 5uvr 

 

Sånn da var parklys på plass, men ser jo at jeg må bytte tåkelysa også

2018_0209_16490800.thumb.jpg.975eaef818508f33a4d51d26caec9077.jpg

pixlr.thumb.jpg.88e4e1239a7252df8d59c21712a81fd1.jpg

Edited by pilten
Et bilde
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

27 mhz kan du inte ta in på Baofeng stationer. Det finns en radio tror den heter Wouxung som kan ta både 27 mhz, vhf/uhf 136-174 och 400-470 mhz.

Men det billigaste är att köpa en 27 radio, exvis Danita 3000 samt en Baofeng UV82. Det fixar du för ca 1000 kronor tillsammans.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg får søke litt rundt på dem, har jo en slik cb radio, men kunne tenkt meg en mindre. Gjerne håndholdt. 

Har fått meg ny tlf, så nå er det bestilt mye stasj from Kina, så når det kommer blir det trådløs ladning av tlf. Det skal bli digg å få vekk noen ledninger. 

IMG_0011.thumb.JPG.6e39ee06838f924fd49bda6c823a0d97.JPG

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dagens Kina post, antenne til 17 kr inkl shipping 

IMG_0133.thumb.JPG.3fdf43c96c0e3e27d47cd731fff4f45c.JPG

Nå venter jeg på en slik sigarett strøm adapter og hånd mikrofon. 

Men lurer litt på hva kan jeg høre på med den? Er det noen frekvenser som det er litt liv på? Bare for å sjekke om den antenna er noe tess. 

På jakt radioen har jeg jo jakt 1 2 3 osv og noen sikringskanaler. Fikk beskjed av noen sauebønder at når jeg var på fjellet der vi jakter, altså utenom jaktsesongen, så var det kjekt å ha radioen i sekken og bruke sikrings kanalen om det skulle skje noe. For det er dårlig med mob dekning. Men hvordan får jeg de inn på denne? 

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært kjekt, har bestilt en slik kabel. Så jeg får sjekke når det kommer. 

Hadde vært greit å ha navn på kanalene,  liksom hvis jeg ser en snorkelbil langs veien, så vrir man over på snorkel bil frekvensen.  Er det noen frekvens som er internasjonal? Er jo ofte man møter utlanske overlandere, å hadde da vært artig å kunne kaldt dem opp. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...