Jump to content

En rød Jeep wrangler jk


pilten
 Share

Recommended Posts

Jeepen er jo behandlet med slik fluid film, men lurer på om jeg skal kjøpe en slik boks å etterfylle utsatte steder. Liksom pensle over aksler, ramme osv. 

https://www.ojtorheim.no/products/fluid-film-gel-bn?gclid=Cj0KCQjwhoLWBRD9ARIsADIRaxRyspO4SB1SDPtq7ueTcuEwpFgXC2IGtkDzIqlxTCnLpLX0RP4behEaAmqAEALw_wcB

Eller er det bedre å kjøpe flytende å spraye det på? Innbiller meg at det vil bli bedre å bruke en radiatorkost og jobbe det litt inn? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått en lekkasje på bakakselen, er den yterste pakningen som er sliten, men for å bytte den må lageret skjæres av å nytt presses på. Men jeg har ikke slikt verktøy så jeg lurer på om jeg heller skal kjøpe inn ferdige aksler, å bare bytte? 

Blir jo vesentlig dyrere, men bytte en slik klarer jeg sjøl, så sparer jo verksteds utgifter. 

https://eshop.rbs-handel.de/no/catalog/jeep/3/wrangler-jk/7/2-8-l-vm-motori-dohc/741/axle-assemblies/ 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Wiberg skrev:

Snyggt Pilten. Var det svårt?

Nei egentlig ikke, eneste var å lirke av bremseskiva, hang litt i bremsebånda. Men når den var av, så var det fire muttere. Og bare dra stikkakselen ut. 

Det ble jo en, to i en rep, for når jeg hadde fått vasket alt reint, å montert det sammen igjen. Så fungerte jo håndbrekket mye bedre. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, Wiberg skrev:

Så massa fotojobb Pilten? Gött i så fall.

Kul att resa runt på det sättet i jobbet. När jag blir stor....  

Når jeg begynte i 1996, så hengte jeg opp et kart på soverommet. Der jeg satte en strek over de veiene jeg hadde kjørt. Trur jeg tok det ned i 2005 eller der omkring. Da var det ikke mange veier nedenfor Ålesund jeg ikke hadde kjørt, gikk litt sport i å finne veier fra Vestlandet over til østlandet jeg ikke hadde kjørt.

Å fremdeles den dag idag, gleder jeg meg til å komme ut på tur, som nå snart i uke 17 så starter jeg i Oslo, så over til Bergen, par dager med foto der, så over til østlandet og avslutter uka. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, pilten skrev:

Når jeg begynte i 1996, så hengte jeg opp et kart på soverommet. Der jeg satte en strek over de veiene jeg hadde kjørt. Trur jeg tok det ned i 2005 eller der omkring. Da var det ikke mange veier nedenfor Ålesund jeg ikke hadde kjørt, gikk litt sport i å finne veier fra Vestlandet over til østlandet jeg ikke hadde kjørt.

Å fremdeles den dag idag, gleder jeg meg til å komme ut på tur, som nå snart i uke 17 så starter jeg i Oslo, så over til Bergen, par dager med foto der, så over til østlandet og avslutter uka. 

Herlig!!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 timer siden, pilten skrev:

Haha... så den, linket den videre til Thorstein i går! Får også 12v lader meg siggaret til bilen også! Ladetid ca 180 min og 15 min brukstid!

Link to comment
Share on other sites

Fremkommelighet, gjelder jo ikke bare åssen jeepen kommer seg rundt i skogen. Gjelder jo også trange parkeringshus 

IMG_0955.thumb.JPG.7f040389c5ff664e4853bd68a056f5e2.JPG

Lærdalstunnelen, nordens mest pisseluktenene tunnel

IMG_0954.thumb.JPG.39204eaf9eee566ba6205c998a0deb9a.JPG

Å hva skal jeg montere idag mon tru? 

IMG_0976.thumb.jpg.6a8a758f679fbc51d01dc222fc9f10ff.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Siden dere svensker ikke skjønner stort, så får jeg legge ut et bilde. Å nei Lars jeg pissa ikke i tunnelen, hadde lyst men måtte ikke. Å hva er en hosnuva? Igjen jeg finner ikke de to prikkene dere svensker skal ha overalt. 

46A6E300-92F1-420E-92EE-C819BF018153.thumb.JPEG.935acce995df540e39fe1df431375cdc.JPEG

Har montert en fuglemater. 

678F4BE1-62F5-4DC6-A029-C769AC3D22B1.thumb.JPEG.fa1036d44d6d753bdebe0f8f0e293523.JPEG

Ha en god helg alla ihop, er ikke det nesten litt svenskt? Freddan er iallfall min favoritt dag. 

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Om du trycker på .. knappen rätt till vänster för Enterknappen och sedan trycker O så ska du få se på grejor Pilten :D . Man kan producera tyska Ű med den knappkombon oxå ;)

Knapp = tast  ( men det visste du ju ).

Är det något fint centrifugalfilter till snorkeln? Typ mindre stöv i filtret? ( helt säker på att det var en claymore alltså... ).  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Æo ? Sitter på nettbrett så da blir det Æo 

Det er et mushroom snorkel head, så det skal i teorien rense lufta. Men vi får se, idag er det den 27.4 og km står på 155 tusen, sjekker filteret i månedskifte mai/juni 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...