Jump to content

En rød Jeep wrangler jk


pilten
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member
3 timmar sedan, pilten sade:

Men idag fikk wrangleren ny gummi BF Goodrich AT ko2 i dim 285/75 r16. Det var som å få ny bil, så stille og deilige dekk.

Jag kör med likadana, dock 265/75-16 och är mycket nöjd med greppet i skogen och helt ok på landsväg. Inledningsvis var de "ganska tysta".

Måste dock konstatera att de börjar låta mer efterhand som de blir slitna.

Kommer dock troligen ändå köpa likadana även nästa gång.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har jeg brukt noen timer på å vaske sand ut av ramme og div hulrom på jeepen? 

_PTS0050.thumb.jpg.5d4bf9169d6eb43f6bd6175bfa8497d4.jpg

Er veldig fornøyd med bfg at dekka, funka fint på  strand, sølete skogsveier, 140 km/h motorvei og cruising rundt i Københavns gater? 

Et lite tips, ikke ha softtoppen åpen når man krysser litt vann. Ble en fin sprut som havnet inne i bilen. Bilde hentet fra goproen. Men det som var litt dumt, var jo at jeg ikke hadde med svigers i baksetet. 

IMG_0867.thumb.JPG.70bbb72b89d9c21f2666fe95d1db06d8.JPG

Edited by pilten
Fikk lyst vell
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

ViewRanger er mycket brukt på plattor Pilten, kanske den funkar bra i stereon oxå?

Kolla bara att du kan importera GPX filer i den app du väljer, annars kan du inte tillgodogöra dig alla fina spår i databasen.

Link to comment
Share on other sites

On 2017-06-06 at 19.50, pilten sade:

Ute å wrangler litt1f60a.png 

2017_0606_13485800.thumb.jpg.2546ab9bcfc3f695b9c50b054e0ee8be.jpg

Softtoppen er på, å med hengekøye festet i velteburet inne i jeepen, så er det jo nesten en bobil1f609.png skal bli ålreit å få testet det skikkelig i sommer.

Men er ålreit på hotell også da.

IMG_20170609_142428_049.thumb.jpg.002c33b533369592d03019e88ebdf6f8.jpg

2017_0607_11105800.thumb.jpg.9eba42dbc0dffb4b5dd53c6f14dcceb7.jpg

IMG_20170614_221445_743.thumb.jpg.4d3239fab88a0a5e91a044bbc5e2ce4c.jpg

Väldigt fina bilder du bjuder på!   Nice!    Jag fotar själv mycket (Nikon) och uppskattar alltid vackra och väl tagna foton.  Snyggt!

Önskar vi hade närmare till "wild nature" med "fjell"...  Bor i Göteborg...   ;-)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sitter å funderer litt, skal jeg finne på en måte å få montert disse på taket? Hadde vært kult om jeg kunne brukt dem som en plattform på taket, og tatt dem ned når de trengtes. Eller burde jeg bare kjøpe et par med maxtracs? IMG_0927.thumb.jpg.3720ef825e254e74408b4c8f3608c6c6.jpg

 

Har fått filmet litt å

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sandstegar.... det beror på vart du vill åka...

jag har 3 olika:

dom här är väldigt lätta,

http://sandbleche.de/onlineshop.html

går bra i sand, snö, blött gräs och lera (ej som ramp)

dom här går nästan överallt

http://tracmat.com/index.php?id_cms=8&controller=cms

men efter ett par gånger i skogen (som ramp över stenar) börjar de att splittra och du måste använda handskar

de klassiska aluminium... akta tjockleken, skulle vara 4 mm

http://www.lauche-maas.de/kat_ev/lmd12/455.pdf

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Albatross skrev:

Sandstegar.... det beror på vart du vill åka...

jag har 3 olika:

dom här är väldigt lätta,

http://sandbleche.de/onlineshop.html

går bra i sand, snö, blött gräs och lera (ej som ramp)

dom här går nästan överallt

http://tracmat.com/index.php?id_cms=8&controller=cms

men efter ett par gånger i skogen (som ramp över stenar) börjar de att splittra och du måste använda handskar

de klassiska aluminium... akta tjockleken, skulle vara 4 mm

http://www.lauche-maas.de/kat_ev/lmd12/455.pdf

Tja de jeg har, er aldri brukt til noe recovery, har brukt dem som bruer over grøft for det meste. På landcruiseren så kunne jeg ha dem mellom taktelt og taket.

Men på jeepen er de litt lange, går over freedomtop panelet, kan jo ta kappe dem litt. Jeg får gruble litt på det. Å så er de relativt tunge. 

Link to comment
Share on other sites

Tøft Albatross, mine er 175 cm men går jo å sage av litt. Har bestilt slik heavy duty dør hengsle bak. 

Er litt usikker på veien videre i wrangler bygging. Men har delt det inn i tre ideer.

1 bygge bilen slik at når jeg er alene på tur, sover jeg inne i bilen. Og bygge/kjøpe en offroad campingvogn/teltvogn, som brukes når kjærringa skal med.

2 fullrigga overlander med taktelt.

3 bygge wrangleren om til liten bobil med løftetak osv. 

Så sitter å saumfarer nettet etter ideer og løsninger. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Wiberg skrev:

Taktält Pilten, finns inget smidigare ;) .

Jo, er jo flott med taktelt. Men det som jeg ikke liker med det, er pakke sammen i regnvær og at det er min daylidriver. Plus at det hadde vært fint å fått til et bygg under 2m høyde. 

Slik taktelt i hardtoppen, ser jo veldigt genialt ut, er nok litt plagsomt med regn der også, men om man velger et slikt som bare vippes opp i bakkant så går det nok greiere. 

Og en camper henger av noe slag, må jo være både kjekt og irriterende. Kjekt er jo at du har en fullrigga camp du kan sette fra deg. Irriterende er jo at du må kjøre i 80, å at bilen blir dobbelt så lang. 

s-l1000.jpg.415a3914873158bdcb53265e4c160fb8.jpg

JKTopperopenlow.jpg.5fc8fd986756c0210f1bcb7812e821af.jpg

67c62f460f677fb964365ae0fd0894f8.thumb.jpg.1641608fe7b4bc96d0086f54025f00e7.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Taktält tål bra med vatten och de torkar riktigt fort Pilten. Det är fortfarande det snabbaste och bekvämaste av alla sätt jag har campat på i alla fall. Att packa ihop ett taktält när det regnar kontra ett vanligt tält är natt och dag. Du får gärna låna mitt och prova då jag går mer mot lavvo  säsong nu oavsett och tältet ska av. Att jag väljer lavvo framför taktält just nu är för att kunna sitta hela gänget samlat och njuta frukostkaffet eller liknande, i den lite väderleksmässigt ostabila tid vi går in i. När det kommer till smidighet med boende slår taktält allt annat. Reser man som en person är det lixom inget val utom taktält, om smidighet och flexibilitet är det som står högst högst på listan. Även det med att bo i bilen ger ju utmaningar om man ska ha med sig utrustning etc.

Hör av dig om du vill testa taktält Pilten.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbudet, men har hatt både magnolia takboks telt og landcruiser club telt. 

Har hatt fine turer i begge, å de er geniale til sitt bruk.

Det som er litt kjipt, er når man våkner på morgen og skal videre på jobb. Da er det litt klin å pakke ned et nesnødd/vått taktelt. Da går enklere med slik skiboks taktelt, men igjen man finner en fin plass, legger seg for natta, og det blåser opp. Greit nå er jeg litt negativ, men det er slike ting som irriterte meg når jeg brukte taktelt. 

Jeg kjører mye bil ca 50 k km i året, å da mest i jobb.

Å ta feks ei høst uke, da starter jeg kanskje uka med å ta litt bilder i Bergen, derfra ned til Stavanger før jeg kanskje må kjøre over til Hemsedal, da er det greit å ha mulighet for å overnatte i bilen. Bor jo for det meste på hotell på sånne reiser, men finner man en fin plass, feks til å ta noen flotte bilder, så er det greit å kunne stoppe og sove i bilen/taktelt. Å når den uka er over så kan det jo hende man må innom Telemark for å jakte litt elg.

Så jeg ser for meg et slikt innebygd taktelt må jo være det beste, da holder bilen seg under 2m høyde grunnen til at jeg vil ha bilen under 2 m er parkering og båtreise. 

Må nok gruble litt mer, så jeg rekker nok ikke få bilen klar til jeg skal over fjellet. 

Skulle kjøpt meg en volkswagen california, hadde kanskje blitt litt rart med snorkel på? 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Innan jag byggde min bivack box hade jag liknande tankar. Sova i bilen utlöser klaustrofobi hos mig etersom det blir so trångt om du har sängen på fönsterhöjd...

ett tag tänkte jag på en enkel lösning för att få in lite mer höjd i bilen (men bli under 2m höjd):

30180969vt.jpg

(Photoshoptest ...)

https://www.reimo.com/de/G-campingbus_ausbau/GD-aufstelldach_hochdach_hubdach/GDW-universal_hubdach/

 

 

Edited by Albatross
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, blackstream skrev:

... Annars kan man ju stiga i land på den mobila ön och sova under palmen. 1f603.png

Jag funderar på en Ronny Dahl-inspirerad Bivy/Swag/enmanstält/likkista. Kan funka nån natt då man inte har taktäktet på. 

Ja, har tenkt litt sånn også. Og da eventuelt kombinert med en awiningen med vegger. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...