iknutis Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Du kommer deg nok hjem. Jeg ville gått for højning med en gang, da de også er laget for mer last. hvertfall de kjente merkene. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linusp3 Posted July 5, 2019 Author Share Posted July 5, 2019 11 hours ago, iknutis said: Du kommer deg nok hjem. Jeg ville gått for højning med en gang, da de også er laget for mer last. hvertfall de kjente merkene. Lite så tänker jag oxå, men vilka är ”de kända märkena”? Tough Dog? OME? Jag är ju inte särskilt impad av IronMan efter snorkelinstallationen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknutis Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 Dobinson er jo ett av de bedre. OME også, men de er beregnet på enda mer last, så på orginal bil blir de litt stive/harde. Heldigvis et annet team som har R&D på understell enn snorkel. 👍😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackstream Posted July 6, 2019 Share Posted July 6, 2019 Om du köper Ironman så rekommenderar jag att rostskydda innan montage. Dom är inte tillverkade för nordiska förhållanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linusp3 Posted July 6, 2019 Author Share Posted July 6, 2019 1 hour ago, blackstream said: Om du köper Ironman så rekommenderar jag att rostskydda innan montage. Dom är inte tillverkade för nordiska förhållanden. Bra tips! Hur görs det på bästa sätt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linusp3 Posted July 6, 2019 Author Share Posted July 6, 2019 Nu tror jag att det ska hålla hela vägen hem iallafall... 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Pettersson Posted July 6, 2019 Share Posted July 6, 2019 Hahaha! Jag gjorde exakt likadant på min l200 jag hade för 20 år sedan. Jag skyllde fjäderbrottet på att jag hade kört rundbalar med hö på flaket... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackstream Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 21 hours ago, Linusp3 said: Bra tips! Hur görs det på bästa sätt? Inte en aning tyvärr, önskar att jag gjort det 🤘 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknutis Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 Fluidfilm funker der og. 👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linusp3 Posted July 12, 2019 Author Share Posted July 12, 2019 @blackstream, @iknutis och ni andra som känner att ni har kunskap, kan ni inte kika in här och skriva en rad eller två?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackstream Posted July 12, 2019 Share Posted July 12, 2019 Nja, är fel person, är ju mest en poser. Jag köpte Ironman, Constant Load 200-400kg bak och Performance fram. Funkar fint, kanske lite mjuk vid fullast som ju är mer än 400kg. Men jag är åxå en sån där gubbe som inte känner skillnad på kniv och gaffel. Det jag skulle ha gjort annorlunda är att höja nån cm mer fram för att få bilen i våg. Nackdelen med att höja... Ju mer du höjer desto mer avundsjuka blir folk 😘 1 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted July 12, 2019 Premium Member Share Posted July 12, 2019 Jag skulle även rekommendera att titta på möjligheten att komplettera med luftbälg om det är möjligt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linusp3 Posted July 26, 2019 Author Share Posted July 26, 2019 Kan någon tipsa om bra verkstad för dämparbyte? Gärna i Göteborgstrakten, men egentligen kan jag röra mig över hela södra Sverige för att få försäkrat att jobbet utförs på tryggt och säkert sätt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DenkTheTank Posted June 29, 2021 Share Posted June 29, 2021 Tänkte se hur det gick med bytet utav dämparna? Blev det något lyft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linusp3 Posted July 9, 2021 Author Share Posted July 9, 2021 On 6/29/2021 at 7:16 PM, DenkTheTank said: Tänkte se hur det gick med bytet utav dämparna? Blev det något lyft? Beklagar sent svar… Det blev det; ca 6cm fram och hela 12cm bak. Men då var de gamla bladfjädrarna på bristningsgränsen (och ett blad gick ju faktiskt av). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now