Jump to content

L200 - istället för motorcyklar


Linusp3
 Share

Recommended Posts

11 hours ago, iknutis said:

Du kommer deg nok hjem. :)
Jeg ville gått for højning med en gang, da de også er laget for mer last. hvertfall de kjente merkene.

Lite så tänker jag oxå, men vilka är ”de kända märkena”? Tough Dog? OME? Jag är ju inte särskilt impad av IronMan efter snorkelinstallationen...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, blackstream said:

Om du köper Ironman så rekommenderar jag att rostskydda innan montage. Dom är inte tillverkade för nordiska förhållanden. 

Bra tips! Hur görs det på bästa sätt?

Link to comment
Share on other sites

Nja, är fel person, är ju mest en poser. Jag köpte Ironman, Constant Load 200-400kg bak och Performance fram. Funkar fint, kanske lite mjuk vid fullast som ju är mer än 400kg. Men jag är åxå en sån där gubbe som inte känner skillnad på kniv och gaffel. 

Det jag skulle ha gjort annorlunda är att höja nån cm mer fram för att få bilen i våg. 

Nackdelen med att höja... Ju mer du höjer desto mer avundsjuka blir folk 😘

  • Like 1
  • Thumb up 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan någon tipsa om bra verkstad för dämparbyte? Gärna i Göteborgstrakten, men egentligen kan jag röra mig över hela södra Sverige för att få försäkrat att jobbet utförs på tryggt och säkert sätt...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
On 6/29/2021 at 7:16 PM, DenkTheTank said:

Tänkte se hur det gick med bytet utav dämparna?

Blev det något lyft? 

Beklagar sent svar… 

Det blev det; ca 6cm fram och hela 12cm bak. Men då var de gamla bladfjädrarna på bristningsgränsen (och ett blad gick ju faktiskt av).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...