Jump to content

iknutis garage - alt mellom himmel og jord


iknutis
 Share

Recommended Posts

11 hours ago, iknutis said:

Den jævla oppskriften var jo feil!

Så den slangen jeg bøyde ned i bøtten, der kom det ingenting. Ut den andre tuten derimot, så girolje sprutet 2 meter direkte til høyre og ut over hele jævla gulvet..

:lol::lol: Du fann alltså samma dåliga uppskrift som jag fann, det var ju tråkigt :lol:

Jag var ensam vid bytet så jag satte upp en gopro-kamera och livefeed inne i kupén och döm min förvåning när jag såg sprutet genom framrutan istället för i skärmen :lol: Efter en stund fick jag till det. Man kan se "lite spår" där till höger i bild efter det första försöket :lol::S

Screenshot_20180719-110655.png

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, JohnE skrev:

:lol::lol: Du fann alltså samma dåliga uppskrift som jag fann, det var ju tråkigt :lol:

Jag var ensam vid bytet så jag satte upp en gopro-kamera och livefeed inne i kupén och döm min förvåning när jag såg sprutet genom framrutan istället för i skärmen :lol: Efter en stund fick jag till det. Man kan se "lite spår" där till höger i bild efter det första försöket :lol::S

Haha, så bra! Greit å vite at vi er flere om det. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
7 minuter sedan, JohnE sade:

För att vara helt ärlig så mindes jag faktiskt inte att jag gjort fel. Då hade jag försökt varna dig. Men när jag läste inlägget så lät det väldigt bekant av någon anledning :ph34r::lol:

Hmmm.......!!!!! ?

Link to comment
Share on other sites

35 minutter siden, JohnE skrev:

För att vara helt ärlig så mindes jag faktiskt inte att jag gjort fel. Då hade jag försökt varna dig. Men när jag läste inlägget så lät det väldigt bekant av någon anledning :ph34r::lol:

Nå skal jeg bytte diffolje i kveld, så hvis du kommer på noe jeg burde vite om i mellomtiden. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg hadde heldigvis en litt bedre pumpe fra Biltema, som fungerte helt greit. ?

Byttet diffolje bak for noen uker siden, foran i dag. Det trengtes da den var skikkelig svart.

 

4B718E15-3841-477F-84D6-168F84B4940C.jpeg

 

83080458-338D-48BC-948A-08097E5E45F3.jpeg

For noen uker siden ramlet også venstre bremseskjold foran av, bestilte da nye fra England og de ble også byttet i dag.

F30BE0B1-C8AD-4F53-91F9-077229FFCDF1.jpeg

Fikk samtidig smurt opp gliderne igjen, for de var tørre selv om forrige eier byttet kalippere og bremser for to år siden.

C100FA7D-3E0A-4350-B26B-2AFCCD474388.jpeg

Og når jeg hentet bilen på verkstedet før sommeren, var plutselig festet til ene batteriet knekt, del ble bestilt fra UAE og også skiftet idag.

Mangler bare å kjøpe og skifte olje på transferkassa nå.

 

Og så var @Steinvaldsen innom for å skifte olje i sine differ (som så helt ny ut) og sjekke hvorfor multireimene pep innimellom. Viste seg å være en knukket settskru på strammeren, så da fixet vi den. 

48CD3524-90CB-4442-B265-D4A4643FBF08.jpeg

Edited by iknutis
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Det er godt med alt vedlikehold som er gjort. ?

Nå skal jeg bare bytte en lekk AC-rør, så havner bilen på Finn.no igjen.

Idag ble det bare avslapping og fisketur. Småseien stekte jeg til middag.

 

Den minste slapp jeg ut igjen..

6616CC56-9DC4-45C2-894E-59543DAB5AE4.jpeg

6C1E2349-0205-498C-812B-EC8C902C4F5B.jpeg

Edited by iknutis
  • Like 7
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Helt fantastiska vyer :x Jag har ju inte haft den bästa sommaren campingmässigt så jag blir halvt tårögd när jag ser sånt där, fy sjutton vad jag vill ut :lol: 
Körde motorcykel i dina trakter för några år sen, det hade jag inte tackat nej till att göra igen...:x

Men jasså, ska du göra ett försök att sälja Pajeron? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutter siden, JohnE skrev:

Helt fantastiska vyer :x Jag har ju inte haft den bästa sommaren campingmässigt så jag blir halvt tårögd när jag ser sånt där, fy sjutton vad jag vill ut :lol: 
Körde motorcykel i dina trakter för några år sen, det hade jag inte tackat nej till att göra igen...:x

Men jasså, ska du göra ett försök att sälja Pajeron? 

Har ikke vært så bra min heller turmessig. Har blitt alt for få turer, er konstant reisesyk og har lyst ut og oppleve mer natur. ? Å kjøre mc her i fylket er helt fantastisk, så det skjønner jeg godt.

Ja, jeg har blitt helt hektet på denne hobbyen de siste to årene. Men med lover og regler som de er vedr ombygging her til lands, er det en godkjent ombygd Arctic Truck som står øverst på handlelisten. ?

22 minutter siden, kimar skrev:

Blir det Artic Truck Land Cruiser nå? :)

Ikke umulig, det står egentlig mellom en LC og en pickup med topp bak. Begge deler vil passe meg/oss bra på tur. ?

Men koster skjorta, så dette er ikke en avgjørelse jeg vil ta forhastet. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det skjer stadig vekk noe;

Denne uken skiftet jeg motorolje på Pajeroen, den har gått ca 15k siden sist.

Sist helg var det en motorhistorisk klubb på treff i Eikesdal. Tilfeldighetene skulle ha det til at vi også skulle være der den helgen. Fant blant annet en flott Range Rover Classic.

B982BFBA-49FB-44D6-8EC5-ECC512911321.jpeg

I min egen garasje har jeg byttet ut gassrør til bakre klima på Pajeroen, med slange. Den ruster ihvertfall ikke.

Dessverre fant jeg en gåen mansjett samtidig, og to slitte hundebein. Hvis ikke bilen blir solgt i kveld, lukter det ny delebestilling fra Tyskland.

 

Fredag 14.9 - lørdag 15.9 planlegger vi en luftetur i Romsdalen, med kjøring fredag, camp/middag/kos/fiske i Mardalsbotn på kvelden og deretter utforsking av diverse grusveier/fjellveier lørdag formiddag. Nå er dette samme helga som Thorstein drar i vei Cars&Tents nedi Vestfold, men hvis noen vil slå følge med oss, er dere hjertelig velkomne. ?

 

9C2383DC-B318-428A-B3B4-E6D2CA73D442.jpeg

Edited by iknutis
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, iknutis skrev:

Fredag 14.9 - lørdag 15.9 planlegger vi en luftetur i Romsdalen, med kjøring fredag, camp/middag/kos/fiske i Mardalsbotn på kvelden og deretter utforsking av diverse grusveier/fjellveier lørdag formiddag. Nå er dette samme helga som Thorstein drar i vei Cars&Tents nedi Vestfold, men hvis noen vil slå følge med oss, er dere hjertelig velkomne. 1f600.png

 

Nå har jeg egentlig bestemt meg for Cars & Tents, men må innrømme at Romsdalen høres mer eksotisk ut enn Vestfold for en som bor der langt øst ved Kjølen. Hmm, må gå litt i tenkeboksen nå.

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Spoon skrev:

 Hmm, må gå litt i tenkeboksen nå.

Gjør oppmerksom på at vi ikke aner hva vi finner, da dette blir en ekspedisjonstur. ?

Det eneste vi er garantert er snaufjell med grusvei, masse fiskevann, godt humør og godt selskap.

Foreløpig er vi en Pajero3, en Range Rover P38 og en LC90.

 

Min Pajero er nå solgt, så jeg er nå ute etter å bestemme meg for neste bil. Ikke så lett som det høres ut som..

Edited by iknutis
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...