Jump to content

Andreas.E - Jeep Wrangler (JK) 2012


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

Et spr uavhengig av system: Kan man sette opp disse bryterne til å virke når man feks skrur på fjernlys? Altså fjernlys som styrestrøm? Og jeg er også glad i sånne brytere som virker 3 veis, så jeg kan feks ha arbeidslys som er på ved bruk av ryggelys og samtidig kunne bruke disse som rene arbeidslys.

Link to comment
Share on other sites

Den 29.6.2018 at 22.05, Andreas.E skrev:

Status 29.06.2018

Händer inte så mycket egentligen, annat än att jag kör runt med bilen och är jätteglad 1f601.png.... post och toll.no samarbetar inte helt, så paket som skulle varit här igår kommer inte för på måndag.

Detta är på ingång (en eller annan gång, beroende på väder, vind och byråkrati)

- Roof-rack från Teraflex
- Taktält
- 10" Android spelare
- Snorkel

Art Expedition skall hantera följande:

- 75mm höjning
- 35" däck
- Skärmar
- Stötfångare med vinsch möjlighet
- ++

Hvilke skjermer, støtfanger får du godkjent på biltilsynet?

Link to comment
Share on other sites

Når en likevel er i Hamburg får man gjort noen justeringer, og mye rimeligere. Deler kjøpt av Vierkant offroad og jobb utføres av Jeep forhandleren Autohaus T&K, montering av Trailmaster 75mm, styredemper og nye bremser € 750,-

20F5E0E5-D21D-4DA2-8728-A3999581A5FA.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Monterar snorkel på jeep´n... och här kommer en fråga till andra med jeep. Vad har ni ev gjort eller inte gjort med dräneringshålet?

30FE1A3F-C878-42C4-A638-7116B1EEF89D.thumb.jpeg.5fa557c09adf8518ccfc96954585d93c.jpeg

Någon form för dränering måste det ju vara.
Det är ju otroligt sällan man badar så djupt att boxen kommer att fyllas från undersidan för man har kommit upp på andra sidan. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg montert en snorkel på bil før men det drenerings  hullet måtte det jo være fint og sette i en liten tilbakeslagsventil? For da kan vann komme ut av boksen men ikke inn. Jeg har ikke enormt mye kunnskap om de annet en at de ofte har en kule inni som når veske kommer fra feil retning så blokkerer kulen den andre enden og hinder veske og komme videre. Fant raskt noen på nett men om de kan brukende vet jeg ikke.  https://www.ebay.com/itm/NEW-12mm-1-2-Fuel-Non-Return-One-Way-Check-Valve-Oil-Petrol-Diesel-Car-Fuel/253318287457?hash=item3afaf25061%3Ag%3ANEMAAOSw-09Z7sZm&_sacat=0&_nkw=tiny+non+return+valve&_from=R40&rt=nc&_trksid=m570.l1313&_blrs=spell_check&LH_TitleDesc=0

https://www.ebay.com/itm/One-way-Inline-Check-Valve-Non-Return-for-Fuel-Diesel-Oil-Gas-Air-Liquid-Water/252832165091?epid=709214715&hash=item3addf8ace3%3Am%3Amh7G9bHP-ZWnv7Ewu08fsPw&var=551844207523&_nkw=non+return+valve&_sacat=0&_from=R40&rt=nc&_blrs=spell_check

https://www.reservedel.no/tilbakeslagsventil-messing-14632 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Andreas.E skrev:

Monterar snorkel på jeep´n... och här kommer en fråga till andra med jeep. Vad har ni ev gjort eller inte gjort med dräneringshålet?

Gjengangeren på nett er å la den være åpen til vanlig, for å evt plugge den med litt silikon dersom man VET at man skal ut og dykke.

Som du sier så er det ikke et utbredt problem at det kommer mye vann inn der. 

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
19 minuter sedan, iknutis sade:

Gjengangeren på nett er å la den være åpen til vanlig, for å evt plugge den med litt silikon dersom man VET at man skal ut og dykke.

Som du sier så er det ikke et utbredt problem at det kommer mye vann inn der. 

Går det inte att ha en passande plug/skruv liggande i handskfacket?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har de åpne, å teiper over når jeg har vært ute å lekt meg litt.(Har vell bare gidde å gjort det 1 gang)  Men trur ikke det har noe for seg. For motoren suger luft fra toppen av boksen, så hvis det kommer inn noe vann i bunnen. Må det suges igjennom luft filteret før det går i motoren. 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Problemet uppstår ju endast om man blir stående en längre period i vatten, men då skall man också vara jävla säker på att allt annat är tätt in till motorn :D 
Tror jag låter det lilla 3mm hålet vara öppet in till vidare, så får det blir en ventil på sikt. Tack för alla inspel och svar! ?

Idag blir det bara att mäta, mäta och mäta! I morgon startar jag med att skära plåten ?

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
1 timme sedan, pilten sade:

Fulgte det ikke med en mal? Jeg bare teipet på den malen, boret to hull. Brukte hull sag og vinkelsliper på det som var igjen. Å så må du kjøpe sorte popnagler. 

Jodå... men jag väljer att mäta både två och tre gånger för jag skär en gång :D :D 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Andreas.E sade:

Tror jag låter det lilla 3mm hålet vara öppet in till vidare, så får det blir en ventil på sikt. Tack för alla inspel och svar! 1f44d.png

Låter smart. Som du säger - många andra saker som behöver vara täta innan man badar bilen till den nivån att det lilla dräneringshålet blir vad som fäller björnen...  :) 

16 timmar sedan, Andreas.E sade:

Idag blir det bara att mäta, mäta och mäta! I morgon startar jag med att skära plåten

HAHAHAHA   Känner igen...!   De gånger jag borrar/skurit i mina tidigare bilar jag jag mätt som f_n...  många gånger blir det!!  :D

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

17 timer siden, Lars 9k skrev:

Går det inte att ha en passande plug/skruv liggande i handskfacket?

 

17 timer siden, pilten skrev:

Jeg har de åpne, å teiper over når jeg har vært ute å lekt meg litt.(Har vell bare gidde å gjort det 1 gang)  Men trur ikke det har noe for seg. For motoren suger luft fra toppen av boksen, så hvis det kommer inn noe vann i bunnen. Må det suges igjennom luft filteret før det går i motoren. 

Tape eller plugg funker nok også. Det er jo såå kjapt gjort å bare ta av lokket og filteret på Wrangleren, så er problemet løst. Og jeg ville gjort det før seriøs vading.
Inntaket til luftfilterboksen er jo ganske høyt plassert på Wrangleren i utgangspunktet, så skal det være vits i snorkel under seriøs vading, bør dreneringen også være tett. :) Men til 90% av bruken kan dreneringen være åpen.

Edited by iknutis
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Så kom android enheten äntligen på plats efter en massa fram och tillbaka. Wifi router (4G) är också monterad.

Enheten ser så långt ut att fungera som den skall, men passformen är det lite si och så med.

B17B1E6D-A7CB-4396-8A7A-4B4FFF0CE838.thumb.jpeg.216f294a56d5e7930d756f021644e8d6.jpeg

8966DFCF-C7AC-4260-BCF3-170F18387FD5.thumb.jpeg.89ff4dc7c53d735634b058d03950cd9d.jpeg

Både Topo gps och Viewranger är installerat.

F09311A6-3C87-4342-9ECC-8C4BE1AAEBA1.thumb.jpeg.640ba992b03d2a8cb7d56b3f495181dc.jpeg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Just now, Andreas.E said:

Så kom android enheten äntligen på plats efter en massa fram och tillbaka. Wifi router (4G) är också mobterad.

B17B1E6D-A7CB-4396-8A7A-4B4FFF0CE838.thumb.jpeg.216f294a56d5e7930d756f021644e8d6.jpeg

8966DFCF-C7AC-4260-BCF3-170F18387FD5.thumb.jpeg.89ff4dc7c53d735634b058d03950cd9d.jpeg

Både Topo gps och Viewranger är installerat.

F09311A6-3C87-4342-9ECC-8C4BE1AAEBA1.thumb.jpeg.640ba992b03d2a8cb7d56b3f495181dc.jpeg

Is that universal or is it a Jeep thing? That would fit nicely in the Landy if it was universal. 

Todd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Andreas.E changed the title to Andreas.E - Jeep Wrangler (JK) 2012

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...