Jump to content

Skånskt Julbord 2022


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Då kommer här en sammanställning, anmälda:

@Norlin 2+ hund

@Rasmus Evertsson 2

@Magnus Nygren &@Malin Nygren

@Stiffe

@CampForCer &

@Lukas Nilsson

@Lars 9k & @Hanna

 

@Benjamin Kastlund & Nicole

Det får jag till 8 bilar och 13 personer.

Ansvar för mat enligt nedan justerade Meny.

Det innebär inköp och tillagning samt ”servering”.

MENY

•Glögg, pepparkakor, lussekatter, julmust @CampForCer & @Lukas Nilsson

• Sill, ägg, smör, ost, vatten@Rasmus Evertsson

• Janssons, köttbullar, gröt, prinskorvar @Lars 9k @Hanna @Benjamin Kastlund

• Skinka, senap, brunkål @Stiffe

• Revbensspjäll, rödbetor, godis, rödbetssallad @Malin Nygren & @Magnus Nygren

• Rökt korv, leverkorv, sylta, bröd @Norlin

Starka drycker och annat som önskas, tas med efter eget huvud och smak.

 

  • Thumb up 6
Link to comment
Share on other sites

On 11/26/2022 at 10:59 PM, Per Pettersson said:

Vi måste backa ur... 😞

Får inte ihop det med familj och släkt i jul annars. Trist och hoppas på bättre lycka nästa år.

Det var trist, ville höra några berättelser från er senaste resa 🤠

  • Sad 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Skånskt Julbord i skogen kring Rebbetuaröd  17/12-2022 

Då är vi väl i stort sett klara med planeringen.

De som inte vill ses hemma hos oss kring 13:00 möter upp vid Arken Zoo i Korsholm klockan 14:00, avfärd 14:15.

Målet är att hinna rigga det mesta innan det är helt mörkt.


https://www.arkenzoo.se/arken-zoo-horby

 

Deltagare @Benjamin Kastlund, @Lars 9k, @Hanna, @Lukas Nilsson, @CampForCer, @Stiffe, @Malin Nygren, @Magnus Nygren, @Rasmus Evertsson, @Norlin.

Förutom vad ni behöver för att överleva en kväll eller en natt i skogen, tar ni med det som krävs för att tillaga och servera respektive ”rätt” samt avnjuta ”mye mad, go mad och mad mest hela tiden”!

En säck ved per bil är också toppen.

Vi tar utöver ovan med grill, stor Muurikka, pressening att rigga med, samt ett extra bord att använda för servering.

Hojta om något är oklart!

Kanal 16 på 27mHz samt kanal 4 på PMR.

 

Vår adress för de som inte varit här fås i PM.

Väl mött!!

PS. @Lennart Jansson du har inte ändrat dig, Isbjörnarna kan väl klara sig själva ;)?

 

  • Like 1
  • Thumb up 3
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Själva håller vi på med de sista förberedelserna, Jeepen har inte varit på tur på lång tid och det märks.

Finns en del att fixa men det skall nog lösa sig.

I helgen som var gjorde @Benjamin Kastlund och @Hanna köttbullar till oss.

Just nu är det lite skakigt med vem som till slut kommer att deltaga men jag hoppas det reder ut sig så fort som möjligt så vi vet om menyerna håller eller om vi får stuva om ytterligare.

Vitt ser det åtminstone ut att bli men inte så kallt som under fredagsnatten.

353E9DF7-805C-4B46-AAB7-96D7D740149B.jpeg.eddc09465c1da3fa3039c7b752bac639.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
23 minuter sedan, katalina Friis said:

Hej intresserad av att fira med er i helgen..  Äter knappt något annat än priskorv.. Finns det plats o intresse för ny vän? Har vanlig bil o släp.. Men är självförsörjande.. 

 

Hej Katti!

Självklart är du välkommen!

Som du (förhoppningsvis) läst i tråden är upplägget i grunden knytkalas där vi tillsammans  skapar julbordet  och sen avnjuter varandras bidrag under kvällen och natten.

Just nu verkar vår tidigare plan och uppdelning av rätter hålla, även om @CampForCer lämnat återbud, så vi bökar inte med ny uppdelning.

Kommer du på något som du saknar enligt tidigare inlägg så ta med det i tillräcklig mängd att det räcker till alla.

Vill du verkligen BARA äta prinskorvar får du ta med ett extra paket, men annars finns det garanterat mat till dig!!

Resten av infon hittar du i tråden och jag gissar att du ansluter i Korsholm?

Vill du ansluta tidigare och köra med oss, så bor vi utanför Eslöv, så det är ju en liten omväg, men du är välkommen ifall du vill.

  • Like 1
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Lars 9k said:

Hej Katti!

Självklart är du välkommen!

Som du (förhoppningsvis) läst i tråden är upplägget i grunden knytkalas där vi tillsammans  skapar julbordet  och sen avnjuter varandras bidrag under kvällen och natten.

Just nu verkar vår tidigare plan och uppdelning av rätter hålla, även om @CampForCer lämnat återbud, så vi bökar inte med ny uppdelning.

Kommer du på något som du saknar enligt tidigare inlägg så ta med det i tillräcklig mängd att det räcker till alla.

Vill du verkligen BARA äta prinskorvar får du ta med ett extra paket, men annars finns det garanterat mat till dig!!

Resten av infon hittar du i tråden och jag gissar att du ansluter i Korsholm?

Vill du ansluta tidigare och köra med oss, så bor vi utanför Eslöv, så det är ju en liten omväg, men du är välkommen ifall du vill.

Tack Eftersom ni redan fixat allt så är jag glad att bara få ha sällskapet. Maten kan jag fixa själv som du skriver.. Står säkert i inlägget men vilken tid möts ni upp? Exakt destination vi ska vara på? Kan jag bidra med något förutom mitt sällskap? 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, katalina Friis said:

Tack Eftersom ni redan fixat allt så är jag glad att bara få ha sällskapet. Maten kan jag fixa själv som du skriver.. Står säkert i inlägget men vilken tid möts ni upp? Exakt destination vi ska vara på? Kan jag bidra med något förutom mitt sällskap? 

 

Är det tänkt att vara ute hela helgen eller bara en natt?

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, katalina Friis said:

Hej intresserad av att fira med er i helgen..  Äter knappt något annat än priskorv.. Finns det plats o intresse för ny vän? Har vanlig bil o släp.. Men är självförsörjande.. 

 

Hej Kattis då ses vi på lördag.  Det var ett tag sen 😊

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer, och fixar gärna det som står på listan trots att Ove inte kommer!

Min resa börjar redan imorgon, efter mycket framförallt svett och stress är defendern redo för äventyr, trots att det ser ut som den passerat en torktumlare längs vägen.. mer om allt krångel i min garagetråd någon dag efter julbordet xD

 

Har någon ett sjukligt bra tips på camp mellan typ Jönköping och Korsholm så tar jag gärna emot det, annars blir det upptäcksfärd!

Hur mycket glögg tror ni går åt?
Snackar vi 3L glögg totalt och jag tänkte köpa både en stark variant och två vanliga sån typ blossa? Eller har ni några förslag/önskemål? :)

Blir det någon potatis på julbordet? 

Hur ser det ut i Skåne med ved, går det att köpa på typ OKQ8 även söder om Vänern? 
 

Annars är allt under kontroll och jag ser riktigt fram emot en go helg i skogen! :D
 

  • Like 2
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

On 12/11/2022 at 5:43 PM, Lars 9k said:

Skånskt Julbord i skogen kring Rebbetuaröd  17/12-2022 

Då är vi väl i stort sett klara med planeringen.

De som inte vill ses hemma hos oss kring 13:00 möter upp vid Arken Zoo i Korsholm klockan 14:00, avfärd 14:15.

Målet är att hinna rigga det mesta innan det är helt mörkt.


https://www.arkenzoo.se/arken-zoo-horby

 

Deltagare @Benjamin Kastlund, @Lars 9k, @Hanna, @Lukas Nilsson, @CampForCer, @Stiffe, @Malin Nygren, @Magnus Nygren, @Rasmus Evertsson, @Norlin.

Förutom vad ni behöver för att överleva en kväll eller en natt i skogen, tar ni med det som krävs för att tillaga och servera respektive ”rätt” samt avnjuta ”mye mad, go mad och mad mest hela tiden”!

En säck ved per bil är också toppen.

Vi tar utöver ovan med grill, stor Muurikka, pressening att rigga med, samt ett extra bord att använda för servering.

Hojta om något är oklart!

Kanal 16 på 27mHz samt kanal 4 på PMR.

 

Vår adress för de som inte varit här fås i PM.

Väl mött!!

PS. @Lennart Jansson du har inte ändrat dig, Isbjörnarna kan väl klara sig själva ;)?

 

Möjligt jag är ute redan imorgon fredag men ansluter i Hörby 🤠👍

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
52 minuter sedan, Lukas Nilsson said:

Jag kommer, och fixar gärna det som står på listan trots att Ove inte kommer!

Min resa börjar redan imorgon, efter mycket framförallt svett och stress är defendern redo för äventyr, trots att det ser ut som den passerat en torktumlare längs vägen.. mer om allt krångel i min garagetråd någon dag efter julbordet xD

 

Har någon ett sjukligt bra tips på camp mellan typ Jönköping och Korsholm så tar jag gärna emot det, annars blir det upptäcksfärd!

Hur mycket glögg tror ni går åt?
Snackar vi 3L glögg totalt och jag tänkte köpa både en stark variant och två vanliga sån typ blossa? Eller har ni några förslag/önskemål? :)

Blir det någon potatis på julbordet? 

Hur ser det ut i Skåne med ved, går det att köpa på typ OKQ8 även söder om Vänern? 
 

Annars är allt under kontroll och jag ser riktigt fram emot en go helg i skogen! :D
 

- Camp, finns lite ytor öster om Motorvägen söder om Skillingaryd. Annars är du välkommen att lägga dig vid vårt hus där vi hade ett alternativ för Julbordet.

- Har ingen aning om du hittar ved på macken, jag har sett på någon byggshop men det var ett tag sedan.

- Potatis tror jag inte det står på någons lista, så ta med själv eller kolla om @katalina Friis kan bidra med det.

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Lars 9k said:

- Camp, finns lite ytor öster om Motorvägen söder om Skillingaryd. Annars är du välkommen att lägga dig vid vårt hus där vi hade ett alternativ för Julbordet.

- Har ingen aning om du hittar ved på macken, jag har sett på någon byggshop men det var ett tag sedan.

- Potatis tror jag inte det står på någons lista, så ta med själv eller kolla om @katalina Friis kan bidra med det.

 

13 hours ago, Lars 9k said:

- Camp, finns lite ytor öster om Motorvägen söder om Skillingaryd. Annars är du välkommen att lägga dig vid vårt hus där vi hade ett alternativ för Julbordet.

- Har ingen aning om du hittar ved på macken, jag har sett på någon byggshop men det var ett tag sedan.

- Potatis tror jag inte det står på någons lista, så ta med själv eller kolla om @katalina Friis kan bidra med det.

Jag kan fixa potatis.  Hur mycket och i vilken form? Ska det tillagas på plats eller kokas hemma innan?

 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Kanon @katalina Friis!!

 

@Lukas Nilsson är nog på rull men han svarar kanske senare ikväll.

Jag misstänker att de gärna får vara varma så det bästa lär ju vara att koka en gryta på plats.

Vi kommer ju att köra korv o köttbullar på vår stora Muurikka, även ditt extra packet tänker jag, samt värma Janssons på grillen. 

Så det kommer att lagas och värmas mat lite varstans.

Lite skönt att det inte skall bli fullt så kallt imorgon, här var det -15 i morse, rena Värmlands temperaturen!! 🥶

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Lukas Nilsson said:

Jag kommer, och fixar gärna det som står på listan trots att Ove inte kommer!

Min resa börjar redan imorgon, efter mycket framförallt svett och stress är defendern redo för äventyr, trots att det ser ut som den passerat en torktumlare längs vägen.. mer om allt krångel i min garagetråd någon dag efter julbordet xD

 

Har någon ett sjukligt bra tips på camp mellan typ Jönköping och Korsholm så tar jag gärna emot det, annars blir det upptäcksfärd!

Hur mycket glögg tror ni går åt?
Snackar vi 3L glögg totalt och jag tänkte köpa både en stark variant och två vanliga sån typ blossa? Eller har ni några förslag/önskemål? :)

Blir det någon potatis på julbordet? 

Hur ser det ut i Skåne med ved, går det att köpa på typ OKQ8 även söder om Vänern? 
 

Annars är allt under kontroll och jag ser riktigt fram emot en go helg i skogen! :D
 

Brukar finnas ved på de större mackarna Cirkle K mfl, köpte sist på Ica maxi 😅

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...