Jump to content

Recommended Posts

1 hour ago, iknutis said:

Har du justert festepunktene til demperne?

Jeg justerte nederste feste 22cm lengre bak og øverste feste 14cm lengre bak. Fikk et helt annet løft, slik de burde vært fra fabrikk. 👍

Ah, har ikke gjort noe slikt. Kanskje får teste det en dag 👌

Link to comment
Share on other sites

Då jag nästan är allergisk mot bil utan extraljus slängde jag på ett par Vision X 6,7" ADV jag har som samlar damm. I på väntan av att det blåa garaget blir varmare än -20 grader då dom jag ska ha på kräver att kofångaren tas bort. Har 4stk Fyrlyt Nemisis 250W som ska på är tanken. Det borde lysa upp lite bättre än orginal. Tror bilen gör sig bättre med 4stk av större storlek än de "små" som sitter där nu. Extraljus för mig är en billig försäkring, dom har räddat mig många gånger från att köra på vilt. I gamla jobbet där jag pendlade mellan 10 till 12 tusen mil om året så hjälpe dom mig många gånger.  Fortsatt trevlig söndag till er alla i detta sköna men kalla väder.

IMG_8997.jpg

  • Like 3
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Händer inte så möe på bögda i dessa tider. Igår fick bilen nya ostar till sommarfälgarna. Dom rullar förvånarsvärt tyst :) Blev AT i orginal dimension, 285/50/20IMG_9489.thumb.jpg.6532fc7044ffd7eb13fca55a6670498c.jpg

Testade dom idag en sväng över till Norge, då jag var tvungen att jobba lite. Men märkte skillnad på rullmotståndet mot Hakkapelitta vinterdäcken jag har. (Org dim på dom också)

IMG_9504.thumb.jpg.cdffe555e0cfae3ea45d6d13fd1e9ff2.jpg

Var också mer produktiv igår. Monterade ett lådsystem med lastgaller i patrolen.

IMG_9501.thumb.jpg.7396abd17e24118a9171778f6946ffe3.jpg

 

Trevlig Påsk önskas!

  • Like 4
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Idag var jag inne med 200:an på bilprovningen och jädrar anamma så gick den genom utan fel :) eller bara ett då och det får jag skylla mig själv för. Hade tagit ut varningstriangeln när jag mekade in lådsystemet och glömt lägga tillbaka. Så nu kan den rulla en stund tè :)

 

  • Like 1
  • Thumb up 4
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Efter några år på förvaring hämtade jag hem 75`n häromdagen. Den startade på en gång innan jag var färdig med att vri nyckeln. Nu får man ta sig en funderare på vilken man ska behålla. Skriv gärna era tankar kring det om vilken bil jag ska behålla.

detre.jpg.40574db1c8b5fcb9d766ccbe5c24abf4.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, stensth said:

Efter några år på förvaring hämtade jag hem 75`n häromdagen. Den startade på en gång innan jag var färdig med att vri nyckeln. Nu får man ta sig en funderare på vilken man ska behålla. Skriv gärna era tankar kring det om vilken bil jag ska behålla.

Lett: den du har mest lyst å beholde. :)
Er jo tre helt forskjellige biler, fra stor luksus-suv til traktor. Patrolen er vel kanskje mest jack of all trades?

  • Thumb up 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ja det är ett svårt val detta.

HZJ75: Är ju en ovanlig bil i vårat land men den är ju som en traktor i jämförelse med de två andra! 

  • Ovanlig bil
  • Eminent traktor känsla
  • Kan lasta mycket om man vill
  • Turbo konverterad 1HZ motor
  • Ingen elektronik, så perfekt bil för overlanding då det inte är så många saker som kan strula

Patrol: Är i mitt tycke en väldigt kompetent bil om man vill köra offroad

  • Enkel bil att meka med
  • Lätt att köra offroad med, tar sig fram bra som orginal bil
  • Lätt att hitta tillbehör till
  • Lite tråkig motor kanske

LC200: Är den bilen med mest komfort av de 3

  • Bra komfort pga ifs
  • Hyffsat snål v8, 75`n och patrolen är ungefär lika törstiga
  • När man trycker ned gasen för en omkörning så händer det nåt i alla fall :)
  • Lite svårt att hitta saker till då så få såldes i Norden

Jag har ju lust att behålla alla 3 egentligen @iknutis tanken slog mig när jag köpte lc200 att nu kan det stå 2 vita landcruiserns på uppfarten @Lars 9k jag har alltid gillat patrol @CampForCer, detta är min fjärde, men förstår varför du vill jag ska behålla bägge lc. Alla bilar har sina up`s and down`s hur man än ser på det. I slutändan kan jag ju bara köra en bil åt gången. I tillägg hämtas det ut ny bil på torsdag, det gör inte mitt val enklare.

  • Haha 1
  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...