Jump to content

kimar sin Suzuki Grand Vitara


kimar
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, iknutis skrev:

Neida, er bare jeg som heller spør en gang for mye enn en gang for lite. :)

Så da blir det Suzuki på deg til helga! :D Håper jeg.

Skjønner.:) Ja venter spent og håper den blir ferdig i dag.

Edited by kimar
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Lars 9k skrev:

Håll koll på de där om du backar i skogen!

Ser åtminstone ut som om de kan komma in under hjulen och då går det åt he....!

Det har jeg ikke tenkt på men har heller aldri hatt det problemet. Og jeg har jo sett andre 4x4 med dette. Det bildet jeg la ut var dårlig så legger ut flere vil jeg kunne få det problemet?

PELI6TV.jpg?1

qrEu3xo.jpg?1

KvShkF5.jpg?1

xdQHojt.jpg?1

Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, iknutis skrev:

Det er en grunn til at bl.a Arctic Truck fester wire i de, så de ikke kan gå fremover og mellom hjulet og jord/stein/stubbe. 1f600.png

Jeg ville nok gjort tilsvarende, så slipper du å rive de av. 

Det er nok en god ide men lurer på hvor jeg skal feste wire i bil og hvilken wire jeg skal bruke må tenke litt på dette. Men vis jeg da rygger med wire på disse så vil jo ikke skvettlapp gi etter så da må noe annet gjøre det?

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Lars 9k skrev:

Tanken är att du viker upp stänkskyddet mot karossen när du kör i skogen och sen släpper ner det när du kör landsväg.

Da skjønner jeg. Denne vil jo ikke bli brukt mye til terreng kjøring men skal se om jeg kan finne på noe med wire til denne og kunne henge de opp.:)

Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, iknutis skrev:

Trenger ikke være terrengkjøring, er nok at du skal over en snøskavl feks. 1f600.png

Ja det er nok mulig. Pokker har aldri tenkt på dette før og har aldri hatt problemer heller med slike skvettlapper. For vil helst ha de på bil da de sparer den for mye slitasje og da spesielt ved kjøring på grusvei så jeg må ta og tenke litt om jeg kommer på noe lurt. 

Link to comment
Share on other sites

Da reiser jeg på tur på mandag eller tirsdag hvor lenge vet jeg ikke hadde håpet på ei uke men det avhenger og få plass til katten på kattehotell neste helg. Hvor jeg skal reise er ikke helt bestemt men blir noe slikt som dette. Er veldig spent om jeg klarer og finne roen og trives alene på denne turen noe som jeg har slitt med tidligere. 

tFEQPck.png

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, kimar sade:

Er veldig spent om jeg klarer og finne roen og trives alene på denne turen noe som jeg har slitt med tidligere. 

Känt samma - hur är en tur på egen hand? :) 

Säkert intressant och avkopplande på många sätt. Har själv skippat det då jag haft ryggproblem och forumet här hjälpt vid tillfälle då man inte klarat sig...  men nu har ryggproblemen släppt så jag tänker nog dra ut i skogen en vända i höst. Höll på att fråga ”Skall du med?” - men då hade jag ju inte varit ensam...! ? ?

Förmodligen klarar man sig bra med ytterst lite prylar - men det är ju dumt att chansa!! ??

  • Like 2
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, CampForCer skrev:

Känt samma - hur är en tur på egen hand? :) 

Säkert intressant och avkopplande på många sätt. Har själv skippat det då jag haft ryggproblem och forumet här hjälpt vid tillfälle då man inte klarat sig...  men nu har ryggproblemen släppt så jag tänker nog dra ut i skogen en vända i höst. Höll på att fråga ”Skall du med?” - men då hade jag ju inte varit ensam...! 1f644.png ?

Förmodligen klarar man sig bra med ytterst lite prylar - men det är ju dumt att chansa!! ??

Jeg har prøvd turer alene tidligere men har aldri blitt vellykket for sliter veldig med og finne roen og trives er veldig rart det men er vist flere som sliter med det. Så kjedelig med rygg problemene men godt du er bedre nå da men ser det ville heller ikke tatt en tur alene i slikt tilfelle. Er nok det beste og bare kaste seg ut i det og reise alene og prøve og se hvordan det går. Og det med ting jeg lider av kjekt og ha så har vært streng med meg selv om hva jeg skal ta med men like vell så blir det så mye skjønner det ikke? :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

For 4 personer er jo det lite selv om det bare er 1 natt. :)  Er ikke lett og pakke bil til tur for vil ikke glemme noe vil også ha med ekstra overnatings muligheter vis det trengs osv. Så blir jo fort litt mye.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag startet med regn noe som har forfulgt meg helt til nå. Og ved oppstart så var clutchen nesten vekke igjen fikk haltet bilen opp til det lokale bilverkstedet de tok den inn med en gang og denne gang tok ut master cylinder til clutch og rengjorde den og flushet systemet enda en gang også virket clutch igjen. Så håper ikke det er mer rusk igjen i systemet nå men det finner jeg i tilfelle ut av er spent på om jeg har clutch i morgen. Etter bilen var ferdig så satte jeg kursen nordover og nå er jeg på Ål camping i Hallingdal hvor jeg tilbringer natten grunnen for at jeg valgte campingplass nå var for vis clutch ikke virker i morgen så blir det enklere for bilberger og finne meg enn om jeg er i skogen. Og siden det er et skikkelig dritt vær og er kaldt (skal bli varmere fra i morgen) så valgte jeg og sove i hytte siden det var billig. S i dag ble det ca 6,5 timers kjøring og ca 300 og noe km.

Legger ved noen dårlige bilder fra fjellet mellom Austbygde i Tinn og Uvdal kommer mer bilder senere på turen.

cxst4Om.jpg?1

Sxqbxzm.jpg?1

9agPVga.jpg?1

Edited by kimar
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, iknutis skrev:

Du har jo kommet et godt stykke på vei da. 1f601.png1f44d.png

Håper clutchen ikke blir en gjenganger, hadde vært leit det nå.

God tur videre. 

Takk. :) Ja var planen og gi på litt de første dagene og kunne ta det mer med ro senere. Og håper jeg slipper det ja har sett for meg at bilen må inn på verksted daglig for og få clutchen til og virke igjen men får håpe det ikke blir slik. I morgen kjører jeg over Valdresflyi også er planen og komme meg til Sunndalsøra men vet ikke om jeg kommer dit i morgen tar det som det kommer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...