Jump to content

kimar sin Suzuki Grand Vitara


kimar
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg brukt de siste 15 minuttene på og klare og få lagd et greit svar her men det klarer jeg ikke så beklager det er litt slik innimellom på grunn av lese og skrivevanskene. Men våres veier krysses nok i tiden som kommer og ser frem til og treffe deg og de andre her inne da har fått et veldig godt inntrykk av alle her inne så jeg er veldig glad for at fant overlanding.nu i sommer. 

Link to comment
Share on other sites

Den 2.12.2018 at 9.27, kimar skrev:

Det gjør jeg ikke men liker og vite hvor mye disse klarer så om en fin camp er i enden av en dårlig skogsvei så er jeg litt mer forebredt og kan lettere vurdere om bilen klarer dette. Og den er mer en potent nok til Overlanding ja. 

MEN.. hvis vi ser bort fra ren terrengkjøring, som du sikkert kommer til å gjøre veldig sjelden; spør du meg vil du få mer ut av et 2" lift, enn plater under. :) Det er raskt manglende bakkeklaring blir et tema med en gang du skal kjøre av skogsveien/grusveien og inn på en gresskledd plass for å campe for kvelden. Det skal ikke store steinene til før det slår kraftig i understellet, og med et lite lift slipper du det. Du øker rett og slett fremkommeligheten mye.

Når det er sagt, håper jeg du får anledning til å bli med på Vårtreffet 2019. Det er ren overlanding, så verken lift eller plater er nødvendig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er nok noe i det men transfer kassa er veldig utsatt på disse så er mest bare den jeg skal ha plate under og kanskje bare lage ei lita ei under girkasse og bunnpanne så jeg ikke risikerer og ødelegge noe. Og når det kommer til hevesett så er det jo noen utfordringer med disse og heving som jeg har sagt tidligere også er det kostnaden et hevesett som har tuv papirer er dyrt og er ikke sikker på om jeg vil bruke så mye penger på det. Jeg tenker nå slikt at Suzukien er en fin start på overlanding og får jeg lyst på mer tøffe turer i fremtiden så blir det nok et bilbytte og da er fint om jeg ikke har brukt alt for mye på denne.

Og vurderer Vårtreffet 2019 ja så må tenke litt på det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nei det er sant, det er en viss kostnad med det. Sånn sett er det jo greiest å bare la bilen være som den er, og heller lete godt etter en fin camp, eller tilogmed flytte steiner hvis de ligger i veien. :)

Taktelt har du jo, awning står også høyt opp på min ønskeliste etter to år med denne basillen nå. Ønsker meg hex-awning egentlig, som dekker både sidene og bak bilen. Bakdøren din åpner vel også sideveis? Isåfall ville en slik awning passet flott på din bil også.
Da har man muligheten til å lage mat, skifte og sitte og kose seg under tak selv om det regner litt. For regn, det er vi jo garantert å treffe på. :D

Link to comment
Share on other sites

Er mer det jeg har begynt og tenke og la bilen være slik den er og når lånet på den er utbetalt om noen år så blir det kjøpt en nyere bil uansett så vil ikke bruke for mye på den. Er også det med penger en er jo ikke rik og har mer glede av og komme seg på tur enn et hevesett. Så kan da heller flytte noen steiner som du sier. Awning er også noe jeg vil få meg og er blant det som prioriteres av utstyr som jeg må få det samme er kjøleboks. Og bakluke åpner sidesveis ja så et som både dekker sidene og bak på bil hadde vært greit men vet ikke om jeg har råd til et slik et og vil ikke kjøpe noe som er dårlig og ikke fungerer vil da heller bare klare meg med et på siden av bilen. Og takteltet har jeg ja men er litt spent på levetiden på dette Kina teltet så mulig det blir et oppgradering der i fremtiden om jeg får råd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Suzukien har nå fått en ulyd som under, som jeg prøver og finne ut av håper ikke det er ac kompressoren da den er dyr. Men sliter litt med og finne ut hvor lyden kommer fra så må prøve igjen og håper jeg finner ulyden selv så jeg slipper verksted.

 

Edited by kimar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har ikke fått sett noe på ulyden enda men skal få gjort det i morgen. Men jeg har fått et grytesett som ble funnet på et loft det er gammelt og er ubrukt men lurer på om kaffe kjelen skal ha lokk? Og det er også lagd i Tyskland av alle ting men står ikke noe navn på produsent av dette og har ingen anelse på alder men tipper det er skikkelig gammelt.

MsviC5v.jpg

0qUUEze.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, Wiberg skrev:

Riktigt guldfynd @kimar, grattis :) .

Till och med " riller " i grillpannan/ locket, eller ser jag fel?  

Takk! :) Ja det er riller i lokket så du ser riktig er det bra eller dårlig da har ingen erfaring med det.

Edited by kimar
Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Wiberg skrev:

Det är väl för att få " grillstriper " på köttet om du vill ha det. Evt på grill pölsen :D .  

Aha skjønner så er ikke noe mer enn det de er gode for.

Edited by kimar
Link to comment
Share on other sites

1991 i alla fall då det innan dess var Made in BRD eller FRD. Från 1968 kom de med de beteckningarna. Så antingen innan eller efter. Före 1968 var allt Deutschland och även efter 1991.

 

Bra skit i vilket fall i det skicket så jag undrar snarare om det inte är militärt ändå? Tysk Trangiakopia?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for god info! Tror ikke det er militært kokesett dette. Og på pappesken dette kom i så står det made in Germany men står ingen ting på grytene eller lokket. Og reimen som er til minner meg 60/70 tallet? Men kan ta feil.

Link to comment
Share on other sites

On 1/4/2019 at 9:06 PM, kimar said:

Har ikke fått sett noe på ulyden enda men skal få gjort det i morgen. Men jeg har fått et grytesett som ble funnet på et loft det er gammelt og er ubrukt men lurer på om kaffe kjelen skal ha lokk? Og det er også lagd i Tyskland av alle ting men står ikke noe navn på produsent av dette og har ingen anelse på alder men tipper det er skikkelig gammelt.

MsviC5v.jpg

0qUUEze.jpg

Tekannan där påminner mycket om den jag har. :-) Min har lock. :-)

DSC_1095.thumb.JPG.d6772b284a0f93d71276c1ee529a8ceb.JPG

Edited by JohnE
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I dag har denne vært en tur på verksted for de reim ulydene jeg har hatt innimellom og viser seg at strammer til reim er årsaken. Og fikk nye sommer dekk til denne i dag. Planen var og kjøpe nye felger men har ikke råd til det så må bruke de jeg har som dessverre er 17 tommere så er litt lite av a/t dekk og velge i den størrelsen denne skal ha så ble BF Goodrich K02! så det er skikkelig overkill på denne men har da iallefall gode dekk.

ZNV2ni8.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Takk! Og tror også at det vil gjøre bilen litt tøffere ja og det trengs da den er jo litt kjedelig som den er nå. Har også fundert litt på om jeg skulle ha plast dippet felgene svarte noe jeg tror kunne blitt bra? Det eneste er om jeg vil bruke tid og penger på slikt for se.

Edited by kimar
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...