Jump to content

Länkar till företag som säljer Overlanding utrustning


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Min huvudleverantör av reservdelar och tillbehör har nu även börjat med taktäcken och korgar så nu är det dags att slå ett slag för hans butik.

Han är oftast inte billigast men däremot prisvärd kopplat till kvalitet.

Mats lagerför massor av slitdelar till de flesta av ”våra” bilar samt har massor av godis!

Han har lång erfarenhet av offroadtävlande och har bra koll i största allmänhet.

Här är länk till hans nya takräcken.

SBVAB takräcke

 

  • Like 1
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Tjena! Utmärkt samling med shops, dock är några sidor döda. 
 

Är det någon som har handlat från topdelar.se? Recensionerna på nätet är långt ifrån lysande, svårt att få delar osv. Samma sak gäller nomax.no. Samma ägare i botten? 

Link to comment
Share on other sites

On 7/14/2021 at 11:42 PM, Christofer Harlegård said:

 

Hittade denna sida: https://www.ramingo4x4.it/epages/103626.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/103626

Verkar vettig, tog lite tid att få svar men, det kom. Ännu inte köpt något men priserna verkar ok och stötfångarna jag tänkte mig tillverkas vid efterfrågan så, kan bli bra..,

AFN bumper? Vill dom ha förskottsbetalning? 

Link to comment
Share on other sites

Nomax har jeg bestilt fra før og da fungerte det bra. Men de gikk konkurs for en stund siden, og siden har de fått veldig mye klager.

Såvidt jeg kan se kommer mye av varene direkte fra Polen, med påfølgende lang leveringstid. Jeg kan ikke anbefale noen å handle på Nomax slik situasjonen er i dag. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jag beställde Dobinson fjädrar och dämpare från topdelar.se. ”I lager, leveranstid 7-10 dagar.” Tjatade i ca. 2 månader och fick bara undflyende svar men vips så blev beställningen cancellerad utan någon riktigt bra förklaring. Betalade med Klarna och dom tog bort det reserverade beloppet omedelbart så det löste dom snyggt.  Rekommenderar alltså ändå inte att handla därifrån.

  • Thanks 1
  • Thumb up 3
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/31/2021 at 8:53 PM, Istoban said:

Jag beställde Dobinson fjädrar och dämpare från topdelar.se. ”I lager, leveranstid 7-10 dagar.” Tjatade i ca. 2 månader och fick bara undflyende svar men vips så blev beställningen cancellerad utan någon riktigt bra förklaring. Betalade med Klarna och dom tog bort det reserverade beloppet omedelbart så det löste dom snyggt.  Rekommenderar alltså ändå inte att handla därifrån.

Typiskt. Hemsidan är så välfylld och med bra priser. Jag får helt enkelt kolla vidare. 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Christofer Harlegård said:

Kom aldrig så långt i förhandlingarna tyvärr @Carlos dock hamnade frakt för fram och bak på 250-300 euro och afn tror jag inte det är då dem tillverkar efter behov. Något som tar ca 30 dagar.

Tack för infon! Kanske kan samfrakta? Man skulle kunna beställa en container  om många är sugna. Dock blir det ju problem med att allt kommer till samma adress då 😅

Link to comment
Share on other sites

23 timmar sedan, Christofer Harlegård said:

Kom aldrig så långt i förhandlingarna tyvärr @Carlos dock hamnade frakt för fram och bak på 250-300 euro och afn tror jag inte det är då dem tillverkar efter behov. Något som tar ca 30 dagar.

Min AFN front bumper beställde jag via 4x4Offroad.se utan problem. En del veckor leveranstid, ja.

Betalning i förskott, inkl frakt.

De tillverkar normalt efter beställning och man väljer ex själv om man vill ha saker som hål för p-sensorer.

 

 

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, CampForCer said:

Min AFN front bumper beställde jag via 4x4Offroad.se utan problem. En del veckor leveranstid, ja.

Betalning i förskott, inkl frakt.

De tillverkar normalt efter beställning och man väljer ex själv om man vill ha saker som hål för p-sensorer.

 

 

Ja det är väl det enda alternativet vad det verkar. om man köper från tillverkaren hamnar man ju 2-300 € i frakt oxå. Så då blir det i princip samma pris. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
12 hours ago, stefan bork said:

https://www.accessoires4x4.ch/en/

Nån som har handlat från denna sida?

 

Nope, men blev lite sugen då jag såg denna för subb 10kkr
https://www.accessoires4x4.ch/en/awning-and-tent-awning/902-2-m-swisskings-batwing-awning-270-degree-opening-left-version.html

Synd/tur att dom inte har väggar, kanske en höger variant åxå.

2-m-swisskings-batwing-awning-270-degree

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Norlin said:

Nope, men blev lite sugen då jag såg denna för subb 10kkr
https://www.accessoires4x4.ch/en/awning-and-tent-awning/902-2-m-swisskings-batwing-awning-270-degree-opening-left-version.html

Synd/tur att dom inte har väggar, kanske en höger variant åxå.

2-m-swisskings-batwing-awning-270-degree

Ja jag får nog lägga en order...fanns mycket intressant,bla takplattform för under 2500 kr

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, stefan bork said:

Ja jag får nog lägga en order...fanns mycket intressant,bla takplattform för under 2500 kr

Både spännande och skrämmande att vara "försökskanin"
Återkom med hur hantering & omkostnader ifall du slår till.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Norlin said:

Denne er kliss lik Kina-awningen jeg kjøpte for noen år siden. Akkurat samme konstruksjon i leddet og ellers. Den står selv, når det er pent vær og vindstille.
Men jeg var livredd hver gang det kom litt vind. Ikke tåler den stående vann heller, så om det legger seg litt vann i en fold, vil vannet komme gjennom.
Som kina-produkter flest ruster den raskt, er rett og slett ikke laget for skandinaviske forhold.

Jeg kjøpte til vegger, men veggene inneholdt ikke gulv og ble bare enda et stort vindfang. Jeg betalte 8000kr for kun awningen.
Hvis jeg skal kjøpe markise igjen ved en senere anledning, blir det Alu-cab. :)

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, iknutis said:

Denne er kliss lik Kina-awningen jeg kjøpte for noen år siden. Akkurat samme konstruksjon i leddet og ellers. Den står selv, når det er pent vær og vindstille.
Men jeg var livredd hver gang det kom litt vind. Ikke tåler den stående vann heller, så om det legger seg litt vann i en fold, vil vannet komme gjennom.
Som kina-produkter flest ruster den raskt, er rett og slett ikke laget for skandinaviske forhold.

Jeg kjøpte til vegger, men veggene inneholdt ikke gulv og ble bare enda et stort vindfang. Jeg betalte 8000kr for kun awningen.
Hvis jeg skal kjøpe markise igjen ved en senere anledning, blir det Alu-cab. :)

Om något verkar för bra för att vara sant....
Får hålla ögon öppna efter någon som tröttnat och säljer en "nästan ny" av något kvalitetsmärke

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...