Jump to content

4x4 Fullvuxen 2018 - Finns det intresse?


Intresse för en 4x4 fullvuxen 2018?  

32 members have voted

  1. 1. Är det intresse för en 4x4 fullvuxen resa/träff 2018?

    • Ja - Våren 2018
      0
    • Ja - Sommaren 2018
      6
    • Ja - Hösten 2018
      24
    • Nej
      2


Recommended Posts

  • Administrators

Omröstning för att sondera lite runt konceptet 4x4 Fullvuxen.

Dom som varit med tidigare vet vad det går ut på, men för er som inte varit med kommer en kort recap. 4x4 Fullvuxen eller Fullvuxen 4x4 baserar sig på att köra Overlanding fordon som är höjda och med större hjul än original i svårare terräng än det vi normalt gör. 

Varför är en fråga som kommer ibland. För det första, för att det är väldigt nyttigt och veta begränsningarna till ditt fordon, samt öka din kunnskap om vad ditt fordon kan hjälpa dig med. Efter en helg har man fort fått ett fint samspel mellan fordon och förare. För det andra, för att det är otroligt kul.

Denna gången har jag tänkt att göra det lite svårare än vad som var tidigare.

Reportage från 2016: http://www.overlanding.nu/overlanding-fullvuxen-4x4-tur-i-varmland/

Bilder från 2016

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Andreas.E pinned, featured and unfeatured this topic
Guest munkensbilder

Om det blir vår eller sommar hänger mest på tjällossningen enligt mej.  Dessa datum är redan spikade tillägnat biltävlingar i Norge. Det betyder att jag tar semester veckan före eller efter på dom 3 sista.

May 12-13

May 26- 27

Sep 1-2

Sep 22-23

 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Jag menar att Augusti är bäst ägnad till fullvuxen. Oftast relativt stabilt varmt och torrt. Svamp att plocka ;)

Kan du utveckla tanken med " tuffare än hittills " ? Det är ju inte bara parkett vi har kört på tidigare menar jag.

IMG_20170405_093445_323.thumb.jpg.9a3a6a89b24c9b923b834ecff32afcfa.jpg

  • Like 6
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

my two cents:

Aug would work for us. We are on Bornholm the last week of Juli, Aug is free and then 7-9 Sept I have Småland Traxx.  I would assume that there would be a fall meet again at the end of Sept or early Okt.  

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Gärna! La min röst på höst, men sensommar/tidig höst är nog mitt egentliga önskemål. =) Augusti-September-Oktober, nångång då gärna. Får hoppas att det kan kombineras bra med mitt jobbschema också. :-)
Edit: Såg önskemål om längre träff så det blir mer körtid. Jag håller med ?

Edited by JohnE
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Administrators
On 23.3.2018 at 16.16, FrodeS sade:

Hvor tøft terreng ser man for seg? F.eks. sammenliknet med "road of bones"? Jeg kom gjennom der med patrolen på 33", men er litt usikker med Jeep GC på 31".

Lite osäker... men det blir garanterat en sektion som "Road of bones"

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
On 2018-03-23 at 16.16, FrodeS sade:

Hvor tøft terreng ser man for seg? F.eks. sammenliknet med "road of bones"? Jeg kom gjennom der med patrolen på 33", men er litt usikker med Jeep GC på 31".

Där en Patrol kräver 33” fixar en GC med 31” annars får vi väl vinscha! ?

  • Like 3
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Sommer, sensommer. Høsten er all work no play, å I helgene sitter man i skogen.

Men hadde jo vært moro med en gammel igjen grodd traktor vei, som krever litt av bil og fører for å komme seg igjennom. Måtte da fått lov av grunneier å "åpne" veien igjen. Dvs kapping av trær som er i veien, bygge bruer over for store hinder osv. 

Litt sånn som dette, bare tøffere 

 

Edited by pilten
La ved en film
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Moderators

Som det ser ut just nu - dvs på planeringsstaditet - så blir det en hösttur sen sommar / tidig höst. Den turen blir för alla - väldigt likt Vårträffen. Små vägar med inslag av snäll terräng.

Fullvuxenturen - tur med större krav till bilar och chaufförer - blir på senhösten då deltagare på en sådan tur förväntas tåla tuffare tag, både vad gäller underlag att framföra bil på samt förmåga att ordna egen övernattning ( här under taktält, lavvo etc ).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, Wiberg skrev:

Som det ser ut just nu - dvs på planeringsstaditet - så blir det en hösttur sen sommar / tidig höst. Den turen blir för alla - väldigt likt Vårträffen. Små vägar med inslag av snäll terräng.

Fullvuxenturen - tur med större krav till bilar och chaufförer - blir på senhösten då deltagare på en sådan tur förväntas tåla tuffare tag, både vad gäller underlag att framföra bil på samt förmåga att ordna egen övernattning ( här under taktält, lavvo etc ).

Men du kan synge natta sang?

  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...